TyraTok

Livet är ett äventyr!

Från snyggingar till Scheike!

Publicerad 2009-03-02 14:35:33 i Allmänt,

Samtalen i fikarummet irrar hit och dit... idag började det med snyggingar och slutade med Hans Scheike!!
Däremellan var vi inne på firmafester och religiösa fanatiker.


(Bilden tagen från Örebro-tidningen)
Jag fattar inte en del människors böjningar...

)(*)(*)(*)*)(

Jag tänkte när jag började jobba här att det skulle vara ovant att sitta och fika med samma grupp människor varje dag,  jag har ju mest jobbat på stora arbetslplatser med ganska stor personalomsättning.
Vad skulle man prata om här varteftersom tiden går..?

Men det har inte visat sej vara något problem alls!
Här pladdras det vilt, samtalsämnen tar oväntade vändningar och man skrattar ibland så tårarna rinner.
Ack så obefogad min farhåga var!!

Fick kuta ut på lunchen och inhandla vin till dagens dragning i vinlotteriet och idag vann jag inte.
Första gången sen jag började som jag blev utan, men jag klagar inte, dom andra måste ju också få lite någon gång. :o)

Kommentarer

Postat av: Laila

Publicerad 2009-03-02 14:58:17

Oj, det var ett tag sedan man hörde om Hans Scheike! Undrar om han lever? Eller om det fortfarande finns folk som följer hans "lära"?

Joo, det finns många underliga varelser i vår herres hage, fniss! :-)

Postat av: Paula

Publicerad 2009-03-02 17:05:53

Hallå, nog vet jag var Idkerberget ligger, sjön fanns inte utskriven på kartan jag har, men då vet jag ungefär. Inte många mil härifrån. Blötberget ligger några kilometer söder om Ludvika, mellan Ludvika o Grängesberg. Vi skulle säkert kunna träffas över en kopp kaffe i sommar nån gång när ni åker till stugan!

Här faller mera snö-.....

Kram

Postat av: åsa

Publicerad 2009-03-02 19:00:47

Jag vet var både Idkerberget och Blötberget ligger..faktiskt...

Jadu, lever "den där" Scheike?

Han såg ju ut att "pendla mellan 90 och döden" för flera år sedan...

Konstigt folk i alla fall...

Ha dé!/Kram

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-03-02 19:10:16

Skumt Scheike var på tapeten i vårt lunchrum också för inte så länge sen. Hyresvärdar har jag lite dålig koll på men börja på Östersundsbostäder så ska jag höra mig för lite.

Postat av: anne

Publicerad 2009-03-02 21:50:51

Hahahaaa! Scheike och hans kvinnor är lustiga. jag såg programmet om dem härom året och kunde bara skratta. Kvinnorna var ju välutbildade och smarta, begriper inte vad de ser hos denna gubbstrutt.

Postat av: TT

Publicerad 2009-03-02 22:19:58

Nä, ingen verkar förstå!

Och han verkar odödlig!



Paula, fika ska vi allt göra i sommar, och Åsa kan komma med, eller hur!

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-03-03 16:30:16

Alltså detta är så märkligt! Hans dragningskraft på vackra intelligenta kvinnor kan jag inte förstå. Men det är inte meningen att man ska förstå allt här i världen heller. Länge trodde jag att det hela var ett skämt: Kvinnor som vill ha smisk på rumpan av en gammal man! Och leva i kollektiv med honom. Han måste ju vara död vid det här laget eller charma kvinnor på nåt äldreboende någonstans.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela