TyraTok

Livet är ett äventyr!

Blött!

Publicerad 2009-05-27 11:41:33 i Allmänt,

Jag ogillar att sätta mej på muggen och bli blöt om både ben och rumpa.
Denna gång var det tack och lov städerskan som hade torkat rent,  men det är likförbannat obehagligt för det tar ju ett tag innan man inser att det en ren ring man sitter på,  om än blöt och kall.

Dessutom höll jag på att blåsa bort i morse...
Vilken storm det har varit inatt, vindspelet har klingat och klonkat så jag trodde det skulle lossna och landa långt bort i någon annas trädgård.
Vilken tur att jag inte hade fullt med amplar och krukor som jag brukar.

Nu verkar det ha stillnat... kanske törs man titta ut på lunchen.
 Jag behöver handla ögoncremé och fotcremén som Anne rekommenderade.
Skulle behöva klippa mej,  moppfrillan börjar bli alldeles oregerlig och tristare än vanligt...  och så vill jag köpa en snygg tunika, en lång som döljer rumpan.

Japp, det är mycket man vill när lönen kommer!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-05-27 13:33:09

Tunikor är kul att köpa, det finns så mycket fint!



Blöta toasitsar är däremot mindre kul...

Postat av: anne

Publicerad 2009-05-27 14:01:16

Säkerligen var det svanskoteupprättning han var expert på, men kan hända hade han fått mermak eller experimentlusta så han ville kolla om han kunde nå tummen "nerifrån" om man säger så...;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela