TyraTok

Livet är ett äventyr!

Fredag och sol...

Publicerad 2009-05-29 08:19:28 i Allmänt,

... fast på min himmel finns ett moln...

N mår inte bra och kan antagligen inte åka ut till Elba och festa imorgon.
(Elba är alltså en ö utanför Västerås med en dansrestaurang där Clabbe ska köra disco imorgon kväll, 500 biljetter är ute!)
Snyft... men jag förstår ju att man inte vill åka om man inte är tipptopp... någon annan sugen??
Biljett finnes så det blir ingen dyr kväll, ja, beroende på hur mycket man vill dricka förstås...

Annars är det som sagt FREDAG och SOL!
Mannen åker till norska vännernas stuga i Vansbro ikväll,  han har förmedlat en försäljning av en stor gräsklippare åt en kompis och den ska han frakta upp.
Eftersom jag skulle bort imorgon stannar jag hemma, annars hade jag åkt med så hade vi kunnat stanna i stugan över helgen.
Men nu har jag alltså frikväll och funderar vad jag ska göra med den...
Försökte nå dotter J för att höra om dom ville komma ut och äta men ingen respons ännu... kanske hamnar man bara i soffan, vi får se.

Igår kväll hamnade jag i Rotebro helt oförhappandes.
Mannen hade ringt på en husvagn och vi åkte och tittade men det var så mörk och dyster inredning så även om han prutade ner den med 5000 kr så sa jag nej.
Det räcker med att vår lägenhet är brun och dyster, då vill jag ha en ljus inredning i husvagn/bil, vad det nu blir.

Vi var inte hemma förrän efter 23.00 och då dök jag i säng, var helt slut.
Jag blir nog mer och mer inne på en husbil i alla fall...  jag som övertalade mannen att gå från husbilstankarna, haha.
Men jag tycker att vi ska köpa en tom bil och ta inredningen från den vagnen vi har i stugan, alltid kul att fixa i ordning själv så man får det som man vill ha det.
Men men... som vanligt får man se vart det slutar.

Nu ska jag i alla fall ta och ge mej i kast med dagens arbete och det är en diger lista med saker som ska göras så nu är det slutpladdrat här för ett tag.

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-05-29 10:01:55

Hoppas du får en skön pingsthelg!

Ha dé!/Kram

Postat av: E

Publicerad 2009-05-29 10:48:42

Attans att jag har Leon OCH ska jobba på söndag. Annars hade jag genast sagt:



- Tuppen ja!

Postat av: anne

Publicerad 2009-05-29 16:10:21

"N" är ett av dina barn? Trist att inte komma iväg på festen, det hade jag tyckt. Å andra sidan så verkar dagens studenter inte bara ha en fest utan det verkar pågå under hur lång tid som helst.



Sv. Dottern blir hos faster en månad.

Postat av: Herta

Publicerad 2009-05-29 19:06:21

Jag har varit ägare både till ombyggd folkabuss med förhöjt tak och husvagn. Bussen kan man köra med överalllt. Enda nackdelen är att platsen kan försvinna om man står på en camping och sticker iväg en sväng för att tex köpa glass eller nåt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela