TyraTok

Livet är ett äventyr!

Goderafton, goderafton...

Publicerad 2009-05-05 21:58:13 i Allmänt,

både herre och fru, hoppas ni alla läser min blogg just nu!  Tralalalaaalalaaaa...

Nä, så intressant är den inte, speciellt som man inte uppdaterar på ett dygn eller så, men arbetsdagen idag var så späckade med, hör och häpna, arbete,  så förmiddagen pinnade på som bussen i Speed.

Eftersom det var första tisdagen i månaden var det utelunch för dom som ville från avdelningen och vi var nio tappra själar som intog en suverän fisk-och skaldjursgryta på Ruffino.
Nja, några tog fläsk, men de flesta var nyttiga och åt fisken.

På eftermiddagen var det inbokat ett besök på en öppen förskola för kollega B och mej.
Lite info till föräldrar om hur man söker dagis, hur kön fungerar och annat som är nyttigt att veta.
Förra gången vi var där,  i höstas någon gång, var jag så ny så då sa jag inte flasklock,  men nu är man lite varm i kläderna i alla fall så jag var mer aktiv.
Annars är jag sällan tyst... säger många... men jag vet inte. ;o)

En mamma undrade lite försynt om jag jobbat länge i Stadshuset, och det visade sej att vi hade jobbat ihop på L-badet förut, för er invigda gamla arbetskamrater kan jag meddela att det var en ursöt lite mini-Mussa, fast i tjejform som kravlade runt på golvet! :o)
Tänk att man inte kan känna igen folk fast man suttit och fikat ihop för inte alltför länge sen!?

Väl tillbaks på jobbet fortsatte den hetsiga arbetstakten, den här årstiden är klart stressigast för oss, men då går ju tiden fort. Inget  ont som inte har något gott med sej...

Fast det kan inte förnekas att hjärnan nästan kokar över, mycket nya moment och saker som händer.
Stannade till halv sex,  då kom mannen från fisket och hämtade mej.
Ingen fisk hade han fått så vi skulle handla nötfärs och göra tomatfyllda biffar men hör och häpna, det fanns inte ett enda köttfärspaket i Willys köttdisk i byhåla?!?!
Undrar om dom hade tappat all köttfärs på golvet..?
Eller var det glasbitar i den..?

Det blev korv i löksås, gott det med men jag var sugen och inställd på biffarna.
Eller som min moster/mamma skrev på en burk vi fick med oss till stugan en gång för länge sen: Bampiffar.
Jepp, finsk stavning på pannbiffar... och syrran var så stolt när hon hade börjat pofla... själv tyckte jag det var kul att bowla...  usch så elak jag är... kommer att grillas länge runtom när jag väl kommer dit...



Prommis med man och hundar och sedan lite tillverkning av armband i sommarfärger medans mannen fick låna min dator.
Hans har ju pajat och han väntar med spänning på att min nya bärbara ska komma i början av juni.
Jag är mer spänd på kameran jag köpte, speciellt om man ska ut i naturen och speja igen.
Prylbög, moi??

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-06 08:12:58

Det är kul med prylar av teknisk sort.

Postat av: anne

Publicerad 2009-05-06 09:22:22

Är det du på bilden?

Postat av: TT

Publicerad 2009-05-06 09:32:05

Anne, det är jag på väg till Halloweenfest för en sisådär 10 år sen.

Postat av: E

Publicerad 2009-05-06 09:53:49

Den bilden väckte minnen men... 10 år sen?! H E R R E G U D !

Postat av: TT

Publicerad 2009-05-06 10:03:19

E... kan det vara ännu längre sen?? :0

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela