TyraTok

Livet är ett äventyr!

Igår...

Publicerad 2009-05-07 19:56:15 i Allmänt,

... var vädret inte det bästa frampå kvällen.
Det åskade så jag fick stänga av datorn,  och när jag skulle hämta mannen från fisket såg det ut såhär över den lilla sjön.



Visserligen vackert så det förslår, men regnet kändes inget skönt.
Tur man inte var fiskesugen igår utan stannade hemma i värmen.

Nu ikväll gick jag ut med hundarna och då höll vi på att blåsa bort.
Jag saknar helgens vackra väder med blå himmel och sol... suck...

Mannen är iväg på ärtsoppa och punschparty så kvällen är min.
Enkel middag bestående av stekt squash, rödlök och bacon serverat med quinoa... mumsfilibabba blev det.

Skulle behöva dammsuga men jag har haft en slitig dag så jag känner inte att jag orkar... eller vill.
Städa bilen inför försäljningen skulle jag också behöva göra men då blåser jag ju bort så det kommer inte på fråga... näe... kanske hamnar i soffan... eller här... eller vid pärlorna...
Vi får se!

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-05-08 10:30:27

God förmiddag! Vilken härlig regnbåge. Vart det soffan? Har en lite kul test på min blogg, kul grej, prova. Ha en underbar helg. Kram Madde

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-05-09 00:15:32

Vilken vacker bild! Här tar vi gärna emot regn för det är väldigt torrt i markerna. Vi envisas ju med att sympatisera med alla bönder som fortfarande är brukare och som har sått, fast vi har själva har övergett branschen för ett antal år sedan.



Ha en bra helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela