TyraTok

Livet är ett äventyr!

Man vaknar för tidigt...

Publicerad 2009-05-18 09:21:31 i Allmänt,

...  alldeles på tok för tidigt vissa morgnar.
Imorse vaknade jag 5.50 med kramp mellan skulderbladen,  min gamla till viss del berömad Visby-kramp som bara E förstår. :o)
Det var ett bra tag sedan den slog till... nu börjar kroppen rasa, vad händer?
Måste ta mej till gymmet denna vecka!!

Lyckades i alla fall slumra lite fast en liten flugjäkel envisades med att surra precis i  mitt öra, men det gick ju att dra täcket över huvudet och stänga den ute från min lilla sfär.
Tyvärr ringde väl klockan bara några minuter efter det att jag lyckats sjunka ner i drömmarnas värld igen.
Väl inne i duschen insåg jag att det är en tredagarsvecka och då kändes det lättare.

Tog bilen imorse trots att nya skattelappen inte kommit ännu.
Jag betalade in skatten FÖRRA fredagen... dom har ingen brådska på Transportstyrelsen, som det numera så vackert heter.
Undrar förresten om namnbytet är orsaken till höjda bilskatter på dieselbilar?
Jaja,  inbetalningen lär väl i alla fall vara registrerad vid det här laget om man nu skulle bli stoppad för att man kör omkring med en till synes avställd bil.
Sen kan ju inte jag rå för att jag inte får någon ny skattelapp från dom såskopparna!

Kändes underbart befriande att slippa stå på perrongen och vänta på försenat tåg, där man dessutom får vara snabb som en vessla om man ska hinna få en sittplats.
Nu kan jag styra min egen tid,  jag och kan åka hem när jag vill, och åka vart jag vill efter jobbet om jag behagar!
Ska nog behålla bilen över sommaren och sälja den till hösten.
Mannen städade den dessutom så fint igår så det var en fröjd att sätta sej i den.

Mycket läggs nog på is till hösten... jag fick ett utdrag från Kreditupplysningscentralen, (heter det så?) och där framgår att den tionde juli ska jag vara en fri människa, FRI från betalningsanmärkning!
Hipp hipp hurra!
Jag kommer alltså att kunna söka om ett lånelöfte till bostad efter det om allt går rätt till.
Spännande värre!

Mannen har påtat halva söndagen i trädgården, rensat rabatter och fixat så gräsmattan ska komma igen, pekat ut vart jag kan plantera för han har grävt extra där...  och elaka jag har inte en plan på att sätta en enda blomma i år,  jag vill ju bara därifrån!
Men nu kanske jag slänger ner något i alla fall för jag har tillförsikt inför hösten vad gäller nytt boende.

Jaja, vi får se hur allt löser sej, nu kanske man ska arbeta lite.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-05-18 14:49:01

Är det gym som är det som gör susen när du verkar så värkande? (Jag blev litet rolig där..)

Postat av: Madde

Publicerad 2009-05-18 18:35:14

Hejsan! Skönt att du är på bena igen. Måste ha varit himla kul att bo ihop med norrmannen i lördags. Ganska bra låt, inte riktigt min smak. Kram Madde

Postat av: Berith

Publicerad 2009-05-18 19:51:06

Tusen tack för blaskan! Gulle dej.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-05-18 20:07:33

Hejsan!

HAft en ganska bra helg, lite akutbesök ¨på sjukan igår eftermiddag. Annrs väldigt lugnt och skönt.

KRAM

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-05-19 06:57:41

Godmorgon! Så glad jag blir för din skull! Skönt att slippa ha det oket hängandes på axlarna, prickarna menar jag! Håller tummarna för att det blir ett nytt boende för er!

Härliga bilder från Oslo!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: E

Publicerad 2009-05-19 08:47:10

Men stackare, Visby-krampen måste vara krampen från Helvetet!! :0/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela