TyraTok

Livet är ett äventyr!

Om jag var missnöjd med vädret igår...

Publicerad 2009-05-28 08:27:54 i Allmänt,

...  kan jag nu meddela att morgonens regn inte gjort mej nöjdare!

Fy fasen vad det regnade,  och det var frestande att ställa bilen i  p-huset bredvid jobbet.
Men eftersom jag stod där igår för att jag inte hade någon växel så vill jag av ren princip inte slänga ut 60 spänn idag med.  Det är fruktansvärt dyrt att få ha bilen lite bekvämt inom räckhåll under tak!!

Följdaktligen knallade jag  från småbåtshamnen i regnet hit, och jag FRÖS!
Maj månad... pyttsan... fast jag hörde med ena örat på TV:n imorse att det ska bli bättre, jättevarmt sas det... hoppas det vädret kommer imorgon redan, eller till kvällen ännu hellre.

Apropå missnöjd så är Monster-missen på plats i alla fall Berith!
Han satt utanför när jag gick ut vid 22-tiden för att leta, så jag kunde låsa in honom i affären.
Kikade till på min smycketavla där och såg att jag hade sålt lite... jippie!
Påtade ihop lite turkosa smycken igår kväll men jag var så trött så det blev inte så mycket som jag hade tänkt.
Känner lika trött idag, vaknade vid tre av att en telefon höll på att ladda ur,  fruktansvärt irriterande, och ännu mer irriterande att jag inte hittade den.
Men jag måste somnat om i alla fall för när klockan ringde var jag i det närmaste helt väck i pallet.
Hoppas jag kommer igång för eftermiddagen ska tillbringas i Aros Congress Center och att sitta still och lyssna en hel eftermiddag brukar ju inte pigga upp...

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-05-28 10:09:33

Hej!

Ja vilket regnväder!!

Jag var ganska nöjd med att min man kommit tillbaka från sin jobbresa så att han kunde gå ut med hunden imorse. Själv låg jag kvar och gottade mig under täcket till nio. Jag har föräldraledigt i två veckor sedan semester i två. Hoppas därför att vädret blir fint. Hoppas du håller dig vaken i eftermiddag.

Kram Anna-Karin

Postat av: Madde

Publicerad 2009-05-28 10:51:36

Hejsan! Hoppas du inte somnar när du ska sitta still och lyssna, kan var jobbigt när man är trött. Vilken härlig katt...sova i skyltfönstret. Ha en bra torsdag. Kram Madde

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-28 13:24:57

Ojoj, det där med stillasittande lyssnande är det värsta som finns om man är mosig redan från början.

Postat av: Paula

Publicerad 2009-05-28 18:17:41

HOppas du inte nickat till nu under eftermiddan!

Postat av: E

Publicerad 2009-05-28 18:48:05

Jag tror det är syndafloden!!

Postat av: Madde

Publicerad 2009-05-29 06:41:40

God morgon! ha en underbar fredag. Kram Madde

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela