TyraTok

Livet är ett äventyr!

Plötsligt händer det...

Publicerad 2009-05-31 10:07:16 i Allmänt,

... man hittar något man verkligen vill ha!



Konstigt nog var det även denna gång strax utanför Bålsta vi köpte bil,  bara några stenkast från där vi köpte SAAB:en för några månader sedan.
Priset var satt till 23 000,  årsmodell 1981, välskött men med lite skavanker, som det nu är på en gammal bil.
Vi erbjöd det trevliga äldre paret 17 000 och fick bilen!
Dom vill besikta den först och det ska ske 12/6, sedan får vi hämta den.
Spännande... har aldrig sovit i en husbil och det är inte mycket utrymme att vinka på men det ska nog gå.
Men först ska jag byta ut gardinerna och eventuellt klä om dynorna och mannen ska fixa lite rost på den.

På vägen hem stannade vi på ett ställe där mannen visste att han kunde få köpa billig whiskey så det blev en liter Famous Grouse.
Åkte även hem till N för att hämta biljetter ifall det skulle bli Elba, och där fanns en 3:a Merlot  från Tyskland till mej, tack för det snälla N.

Hon hade även tagit hem smycke-låddan från L-badet och där fanns nästan 400 kr, nice att ni handlar mina smycken tjejer! :o)
Dessutom tjänade mannen 1700 på sin tur till Dalarna i fredags... både säljaren och köparen ersatte honom bra.
Ibland har vi lite flyt...

Någon krogkväll blev det inte igår men jag satt i mina nyinköpta trädgårdsmöbler och tog en whiskey istället.
Köpte på Jula, 4 stolar, bord och parasoll för 995 kr, var så innerligt trött på vårt gamla hopplock som man satt så illa i.
Nu blir det mer utesittande tror jag.

Ja, det vart en heldag igår av penga-spenderande...  bilen gick lite över satta budget-ramen...  nu blir det spartanska middagar framöver men det får väl gå det med.
Kanske hjälper det mot badringen som envist sitter kvar runt midjan!?

*)()()()()()()()()(*

Samma vackra väder idag... inte ett moln så långt ögat nå och mannen ska åka på Flygets dag med hyresvärden.
Det har jag ingen lust med, ska nog påta ihop lite nya smycken och städa lite.
Sitta i solen och läsa ur Den vita massajen.
Nu när jag inte åker tåg längre blir det inte lika mycket läsande, men det kommer tillbaks när semestern börjar.
Herre gud, det är bara 3 veckor kvar tills första semesterperioden startar!!

Har inbjudit dotter J med pojkvän till gillkväll, ska höra med sonen om dom också vill komma.
Dotter D är antingen i Barcelona fortfarande eller tillbaks i Ballingslöv, så det blir långt för henne att åka och fira sin ömma moder på Mors dag.
Jag tycker det är en fånig dag och kräver inget firande, men man kan ses ändå och äta gott.




Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-05-31 10:47:56

Jaha...Var säljs det billig whiskey? jag trodde priserna på systemet var desamma över hela landet...;)



Sv. Visst var det de testosteronstinna unghannarna som inte fixade att en 54-årig gubbe slog dem! Tjejen som vann-vad ska man med henne till? Totalt ointressant.

Postat av: Paula

Publicerad 2009-06-03 15:03:33

GRATTIS till husbilen! Kanon, du måste fota inne i bilen också så vi får se! Jag hade tur som fick nya gardiner och kuddar i vår, jag är ju totalt oförmögen att ha en nål i handen...

Augusti ja, jag längtar nästan dit, det enda oflytet då är älgflugorna som blir fler o fler för varje år. Kan ju hoppas att dom inte hittar till Grängesskogarna när vi flyttar...

Famous Grouse är "vårt" whiskymärke, det enda vi numera inmundigar! O så en pilsner till, guuu va gott!

Kramen

Postat av: Densa

Publicerad 2009-06-04 18:21:34

Fast det kan ju vara kul om man kommer ihåg mors dag :( Skyller på feber..! Vad fiin husbil!! Kram

Postat av: / M;

Publicerad 2009-06-04 18:28:11

ha en bra dag ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela