TyraTok

Livet är ett äventyr!

Skön maj, välkommen...

Publicerad 2009-05-01 10:11:00 i Allmänt,

Sista april 1985 gifte jag mej,  och hade då det tredje lilla ättelägget i magen, fast det visste jag inte då.
Första maj samma år, alltså dagen efter mitt bröllop,  var jag på ICA Steens och inventerade, romantiskt så det förslår!

Några dagar senare var vi på min exmakes kusins bröllop i Enköping och dagen efter mådde jag verkligen dåligt,  vilket jag inte kunde begripa, för jag hade varit chaufför och inte druckit en droppe.
Men se, det visade sej  ju att det var lilla dotter D som var på G,haha.
Även kusinen var gravid så vi fick våra barn rätt nära inpå varann.

Imorgon ska M som äger djuraffären här nedanför gifta sej,  det har tagit dem 22 år tydligen att komma till skott säger hennes svärmor.
Ja, det kanske är bättre att vänta så länge så man är riktigt säker... mitt äktenskap höll bara i drygt tre år.

Läste i Annes blogg om hur det firades första maj i Västerås förr, och jag minns precis samma sak.
Speciellt Folkets Park där fick ta lotter och ibland vann man en nalle.
Jag minns att jag hade en blommig byxdress i manchester, hemmasydd, och en vit angorabasker,  gud så chic man var!

Senare demonstrerade jag själv några gånger men i många år nu har man inte gjort en släng på första maj, och lär inte göra något  idag heller...

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-05-01 10:28:49

Hejsan! Ni verka ha haft en trevlig valborg, det hade jag med. Du får ha en fortsatt bra helg. Kram Madde

Postat av: åsa

Publicerad 2009-05-01 20:06:46

Känner många som varit tillsammans i en herrans massa år och helt plötsligt får de för sig att de ska gifta sig och skiljer sig efter bara ett par år...

Vad kan det bero på?

Kan det var så, att i och med ett giftermål så tar man "varandra för givet", nå´t måste det ju bero på..

Demonstrera, det har jag aldrig gjort, men idag har det ju varit så fint väder så man skulle ju kunnat gå i ett demonstrationståg enbart för att få lite solbränna...

Ha dé!/Kram

Postat av: anne

Publicerad 2009-05-01 22:09:55

Jaa, röda fanor så långt man såg uppmot Storagatan och Internationalen sjöngs. Man skulle bara vara där antar jag, åtminstone om man tillhörde arbetarnas skara och arbetare fanns det väl gott om i Västerås.



Kommer du ihåg den lilla stenstatyn i Folkets park av en liten gubbe med dragspel? Den gillade syrran och jag.



Och nu minns jag, min första kyss var i parken den också, 1974 och smakade Wrigleys spearmint! :)

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-05-02 05:44:57

Min gubbe är lite inne på den där teorin om giftermål så han har inte tyckt att vi behöver göra det, alltså gifta oss. Det funkar så bra ändå. Och nu börjar vi väl bli lite för gamla för att hitta på nåt sånt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela