TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tvättbjörn...

Publicerad 2009-05-03 10:18:19 i Allmänt,

... som en sådan ser jag ut idag.
Kanske skulle ha tagit av mej solbrillorna någon gång i går i alla fall, nu har kinderna, panna och näsan fått färg men jag är helt vit runt ögonen.
Supersnyggt... NOT!!

Vi var vi sjön hela dagen igår.
S och K kom dit och hade med sej grill och korv med bröd.
Efter fyra, när mitt fiskekort gått ut åkte S och jag hem till byhåla och bunkrade upp med mera korv och varma kläder.
Hundarna fick mat och rastning, och sedan åkte vi tillbaks.
Vi satt och spånade att det var dom tyska Liedl-räkorna som inte dög när vi inte fick napp, och S kom på att vi kanske skulle sätta flytvästar på räkorna så dom syntes.
Verkar i alla fall sitta flytvästar på flötet sa jag,  för det sjunker aldrig.
Ja, vi hade många förslag på bristen på fisk, men hennes K fick till slut en regnbåge.



Det här andparet var med oss hela kvällen.  Hanen simmade lugnt och fint bakom honan och allt ätbart hon hittade åt hon glupskt, han tittade bara fogligt på, jag såg inte att han åt något på hela kvällen.
Skötsam herre!
Fast K var lite irriterad på dem, trodde dom skulle fastna i linor och så, men dom gled så fint över.
En gång råkade hon nästan slänga kulan i huvudet på dom men dom stannade troget kvar, gud vad hon muttrade, haha.
Jag tror hon är lite rädd för änder.

Myggen började komma fram emot kvällningen så vi gjorde upp en brasa och grilade lite mer korv.
Tänk att det blir så gott när man äter ute, gör man det hemma smakar det inte  hälften så bra.

Vid tio-tiden igår kväll gav vi oss, jag såg inte längre vart flötet hamnade när jag kastade i.
S och K åkte till husvagnen dom hade uppställd vid Skantsen i Hallsta och vi for hem till glada hundar.
Inne var det rejält svalt och skönt  för mannen hade släpat fram AC:n igår åt hundarna.

Man kan inte ha dem med vid sjön för det finns så mycket krokar och skräp som ligger, och inte tycker jag dom ska ligga i bilen hela dagen heller, då har dom det bättre hemma och man åker hem och rastar dem.
Hittar vi en husbil  i skapligt pris kan man ta med dem.

Men idag får dom i alla fall sällskap för idag blir det inte fiske hela dagen.
Kanske en liten stund på eftermiddagen... vi får se...  vädret är ju inte så strålande idag som igår.
Lite annat finns att pyssla med,  trista hushållsbestyr.

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-03 11:30:12

Det var en härlig dag igår. Vi cyklade runt lite framemot kvällningen och när vi kom ut ur skogen slog liksom kvardröjnde värme mot oss. Härligt!

Postat av: Paula

Publicerad 2009-05-03 18:15:32

Hej, ja det är ställen som ni är på som vi försöker undvika, hihi Sjöar med mycket fisk, då får man aldrig va ifred! Förstår att det är knepigt med jyckarna, samtidigt tycker man att dom borde få vara ute o njuta i naturen precis som vi! Vi hittade ett ställe helt privat, alltså ingen camping som vi kommer att åka till nästa gång. Vill ju helst kunna ha jyckarna lösa på skogen o det går ju inte ens på naturcampingar, tyvärr.

En härlig helg har vi haft, hur många fiskar bidde det totalt under helgen?

I Brandbergen där jag bodde var det ganska exotiskt med arabiska inslag, jag var ju för jösse namn gift med en tunisier (världens kortaste äktenskap?) men zigenarna var värst, fy bubblan, knivar o fylla och bråk vareviga dag!

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela