TyraTok

Livet är ett äventyr!

Akut sommarlängtan...

Publicerad 2009-11-15 18:42:28 i Allmänt,

... får man när man ser Per Morberg laga mat nere på bryggan!
Kommer man någonsin att få bo på ett sådant vackert ställe?
Speciellt efter denna helt gråa och dystra helg saknar man sommaren.

Här i byhåla har vi i och för sej andra pittoreska inslag man passerar när man går ut med hundarna.



Annars har helgen flutit på med röjande och packande,  det börjar bli en vanlig sysselsättning i mitt liv.
Har börjat få fason på vårt skräprum, vilket inneburit en svart sopsäck full med skräp, gud så skönt.
Skåpen i köket töms mer och mer,  och allt man inte använt på ett tag får man diska innan man packar ner det eftersom vår köksfläkt uppenbarligen inte drar ut någonting när man lagar mat.

Igår var vi in på Plantagen, jag köpte bara några ljus för halva priset och sedan åkte vi hem och våldgästade C och A, och se där, vi fick kaffe och bulle.
Så fick jag ett par jättefina handledsvärmare som deras dotter inte ville ha.  Slapp jag sticka sådana, vilket var min tanke.

Kvällen ägnades åt att laga mat,  se på TV och prata med dotter J i telefon.
Så kan en lördag tillbringas i det grå novembervädret.

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-11-16 06:26:31

Per M är helt ok tycker jag. Och att se matlagning på teve är kul, vi sitter som klistrade här. Fast nåt sånt fint hus vid vattnet lär vi aldrig få.



Roligt att Du ser fram emot flytten och inte drunknar i flyttbestyr. Det är jobbigt att packa ner allt och städa efter sig och så packa upp igen och eventuellt fixa nya gardiner och hylluppsättningar och allt annat som måste till!

Postat av: åsa

Publicerad 2009-11-16 09:28:19

Att bo som Per Morberg, det är ju en utopi, tänk att få bo på Tullgarns slott (visserligen "bara" i en liten del, men..)

Duktig är du, som plockar och packar, finns inget tråkigare..

Ha dé!/Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2009-11-16 12:36:12

Förstår att det är fullt upp nu med flyttbestyr! Lycka till!! :)

Postat av: Berith

Publicerad 2009-11-16 16:53:27

Hallå där! Det var ganska lite folk på mässan. Gick ganska jämnt ut! Synd att du inte kom, hade med träpärlor som jag tänkte du skulle ha kollat om det var nåt du ville ha. Sålde dem sen för 10:- påsen till en tjej som blev jätteglad! Kul det iaf!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela