TyraTok

Livet är ett äventyr!

Bildårar...

Publicerad 2009-11-14 11:50:22 i Allmänt,

...finns det gott om här i byhåla!

Jag vaknade halv två inatt av ett satans liv, burnande och gasande, så till slut gick jag upp för det var omöjligt att sova.
Ute var det magiskt vackert! Helt vitt och det snöade stora vita flingor, jag blev så glad. Det är så rogivande med snö.
(Naturligtvis är det nu, klockan halv tolv på dagen bara regn och slask, suck.)

Jag såg inga bilar men jag vet att dom gärna gasar och burnar i vår korsning utanför eftersom vi tjafsade med en av killarna som kör en gammal BMW härom helgen.
Det är ett gäng unga killar som kör sina Volvos och BMW:ar runt i byn på kvällar och nätter så man kan bli galen.
Efter det tjafset, han stod på vår parkering och fyllde en dunk soppa i sin bil närvi kom hem en kväll,  så kom det efter en halvtimme 5 gamla skrotbilar körande och ställde sej utanför oss.
Töntar!
Men det hände inget mer, antagligen för att vår hyresvärds barnbarn är med i det gänget och han sa nog ifrån, han har en mycket barsk farfar, haha.

Det ska bli skönt att flytta utbrast mannen när han varit uppe en natt och lyssnat på detta ylande och burnande och det håller jag verkligen med om.
Visst körs det i sta´n med men dom håller till utanför på speciella ställen, vi har varit och tittat ibland för det finns fina bilar även bland dessa killar.

Vaknade vid åtta-snåret och klev upp, hann säga hej till mannen innan han tog Smilla med sej och åkte ut för att träna henne lite i skogen.
Idag har jag himlans ont i nacke och axlar, jag måste legat på något knepigt sätt de stunder jag lyckades sova inatt.  Ska ta det lugnt idag, inte packa och dona alltför mycket, om jag nu kan hålla mej ifrån det.



Min älskade gamla kryddhylla ska jag ta med mej, hoppas det finns plats för den i nya lägenheten.
Den har passat bra här där hela stuket på köket är lite gammaldags och kanske passar den bättre i stugan men jag gillar den så mycket att den ska med!
Ska nog kanske måla den vit igen bara...

Får se om det blir någon mässa i helgen, intresset verkar klent, kanske kan jag lura med mannen till Plantagen i alla fall för det fanns lite grejer där jag vill ha.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-11-14 19:35:08

Har ni sådan liv i luckan på nätterna!?! Låter verkligen inget vidare. Tur att ni slipper de stollarna snart.



Sv. Ang Gudrun Sjödéns kläder, jag har börjat tro att de har nog rykte om sig att vara mycket dyrare än vad de är. En del plagg kostar en hel del, man annat är hyfsat överkomligt. De klänningar jag köpt under hösten (och klänningar är ju bra i och med att du då får både över- och underdel i ett) har kostat mellan 700-800 kr. Om det är något man verkligen gillar (som den här senaste klänningen), så kan man klara det beloppet om man tightar till någon annanstans.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela