TyraTok

Livet är ett äventyr!

Dagarna rinner...

Publicerad 2009-11-20 09:34:01 i Allmänt,

... lika snabbt som Svartån forsade imorse i blåsten, jag hinner inte med!!

I förrgår var jag och firade sonens sambos son,  lille Max som fyllt fyra år.  Han är ett sånt charmtroll den lille killen! 
Ja, mamman är också jättetrevlig förstås. :o)

Igår var jag på teater med kollega A.
Först käkade vi på Sambal Olek, tre små rätter, klassiskt och ack så gott, och efter det slank vi in på Moderna Hem och suktade efter allt snyggt som finns i lila, som är bådas favoritfärg.
Sedan knatade vi iväg i regnet under hennes trasiga paraply till teatern där vi såg Mig äger ingen efter Åsa Linderborgs bok.


Bild från DN

Pjäsen var jättebra!
Jag är alltid lika fascinerad av att man med så lite rekvisita kan få fram så mycket, men man bör kanske ha läst boken för att ha riktig behållning av pjäsen och det är nog också ett stort plus om man är västeråsare eftersom den handlar mycket om industristaden Västerås.

Sedan är det lite speciellt att gå på teater tycker jag, kanske för att man inte gör det så ofta.
Tror inte jag har varit där sedan dotter J hade dansuppvisning med Fryxellska skolan för ca 10 år sedan och den sista pjäsen jag såg var Måsen.
Då tror jag att jag gick på Komvux så vi gick nog med skolan.

För övrigt är vi nedringda idag eftersom det gått ut ett stort utskick till förädrar med barnomsorg eller som står i kö.
Det är inte mycket av alla frågor vi kan svara på för det är inte vi som skickat ut det,  och de nya reglerna är inte heller något vi varit med och utformat utan vi kan bara hänvisa vidare till de ansvariga, trist.

För övrigt är det fredag, tack och lov!

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-11-20 09:44:08

Har läst boken och jag gillade den..

Hoppas du får en bra helg!

Ha dé!/Kram

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-11-20 12:24:23

Jag fick 3 utskick.. och står inte i kö, har inte kommunal barnomsorg... tokigt?

Men det gör inget, hoppas ni får en bra helg!! KRAM

Postat av: TT

Publicerad 2009-11-20 13:53:34

Linda, du ska ha utskick även om du är har privat placering, det gäller ALLA med barnomsorg, men inte behöver du tre,haha!

Postat av: Paula

Publicerad 2009-11-20 19:45:26

Hej, nu har jag läst ikapp så jag vet vad du pysslat med...mest verkar det vara huvudet nere i flyttkartongerna! Och det står ju inte på....vi som flyttar en gång om året vet hur det är,,,,sen är det "bara det sista" som aldrig blir klart, suck!

Men jag förstår att ni är förväntansfulla också, är det renoverat och schysst i lägenheten?

Hoppas nu att helgen blir till belåtenhet, det ska visst bli sol imorrn, fan trot!

Kramen

Postat av: Ia

Publicerad 2009-11-23 08:31:41

Full fart hos Dig förstår jag!!!



Ibland skulle jag också vilja flytta...inte för att få ny bostad men för att få rensat i gömmorna...för oj, vad mycket man samlar på sig!!!



Om två veckor ska vi gå på teatern...första gången i den här stan för min del...det är så jag skäms...jag gillar verkligen att gå på teater men det har bara aldrig blivit av...men bättre sent än aldrig ;)



Hoppas på en bra dag..trots det regniga vädret!!!

Postat av: anne

Publicerad 2009-11-27 19:48:36

Jag skulle så gärna vilja se den... Vet du hur länge den kommer att spelas?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela