TyraTok

Livet är ett äventyr!

Skit-väder!

Publicerad 2009-11-23 10:23:39 i Allmänt,

Imorse var det inte nådigt att ta sej till staden... regnet vräkte ner i mörkret,  naturligtvis hamnar man bakom en långtradare, och att köra om var det inte tal om med den heltaskiga sikten.
Om det inte hade varit för att jag skulle vara på jobbet extra tidigt hade jag väntat med att åka tills dagsljuset började visa sej.
(Så skönt det ska bli att slippa pendla under sådana här omständigheter i fortsättningen!)

Men vi skulle på ett frukostmöte med demonstration av nya entrén till stadshuset som ska invigas på söndag och det skulle börja 08.00 så jag åkte tidigare än vanligt.
Fast det var tveksamt om jag skulle kunna åka alls...  sambon åkte på öronen igår, halkade och slog i ryggen rejält, så han är inte pigg alls.
Nu har han proppat i sej morfin i massor och väntar på besked från läkaren om han ska åka in eller inte.
Jag har legat vaken hela natten och lyssnat på honom, han har satans ont!!
Hoppas han får en röntgentid snabbt!

Om inte annat lär jag åka hem till lunch och ta ut hundarna och sen blir jag nog hemma.
Frågan är om jag får skippa att åka med på planeringsdagarna vi ska ha tisdag-onsdag på Strömsbergs säteri utanför staden...

Jaja, shit happens all the time, man får vara nöjd med att man såg solen i lördags.
Inte för att jag hann ut och njuta så mycket mer än en tur med hundarna tyvärr men lite energi kanske man sög i sej.

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-11-23 13:20:59

Stackars sate, som slagit i ryggen!

Förstår, att han är "konvalecent" och jag håller tummarna att han kommer till doktorn och får hjälp.

Kan tänka mig att det kommer att bli skönt att slippa pendla sen, speciellt på vinterhalvåret.

Ha dé!/Kram

Postat av: E

Publicerad 2009-11-23 14:42:30

Men vilken otur han har! Hoppas han får hjälp snabbt och att det onda går över. Han har ju lite bärande framför sej sen!

Postat av: Selma

Publicerad 2009-11-23 20:14:56

Detta mörker är ett rent h-vete!

Postat av: KnurraLinda

Publicerad 2009-11-23 20:27:32

Vi var på Strömsberg förra veckan. As-fint ställe, jättetrevlig personal och superduper god mat:))

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-11-24 06:18:21

Stackars mannen! Och ryggen som gör så ont att ha ont i, eller hur man ska uttrycka det. Hoppas att han får hjälp snart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela