TyraTok

Livet är ett äventyr!

Gick mej en sväng...

Publicerad 2009-11-07 13:43:58 i Allmänt,

... in byhålas lilla centrum, mest för att köpa min glögg för det orkade jag inte igår efter jobbet.

Så vill mannen ha en fars dag-present och eftersom jag inte har någon pappa att köpa till kan jag ju kosta på honom lite och säga att det är från mina barn, han är ju extrapappa till dem.

När jqg kom ut från den affären stannade en Västeråstaxi och rutan gled ner.
Jag trodde jag skulle få förklara vägen för någon vilsen chaffis men det var en gammal klasskompis från lågstadiet som funderade varför jag gled tassade runt här i byn.
Sista han släppte av mej någonstans var det på hemma på Odensvigatan i Västerås efter en festanatt. :o)
Mycket vatten har runnit under broarna sen dess!

Promenerade vidare mot bolaget, det var marknad på torget men inte var det många stånd i det gråa diset.
Utaför glasbanken träffaden jag I-L, också en gammal klasskompis, men från gymnasiet.
Hon flyttade hit för rätt länge sen, har bott ihop med en annan gammal klasskompis till mej, också från lågstadiet.
Nu har dom separerat och hon har fått lägenhet i Hallstahammar, där hennes dotter bor som dessutom ska ha sitt första barn. 
Även hennes bästa kompis har flyttat dit så hon la Västerås-planerna på hyllan, det är ju dessutom svårt att få lägenhet i Västerås tyckte hon.

På väg hem träffade jag annat folk som flyttat hit från Västerås som jag känner lite smått.
L kom på kryckor och det visade sej att hon ramlat med cykeln och krossat knäet i somras, och klyvit underbenet, yeak!!
Inte undra på att jag inte sett till henne fast vi bor rätt nära varann.
Läskigt värre, verkligen!

Ja, denna dag har jag träffat och pratat med fler folk än någonsin här i byn, konstigt!
I och för sej är de alla västeråsare, haha.

Annars denna lördag vaknade jag 7.20 när mannen meddelade att han var på väg ut i skogen, och sen kunde jag inte somna om.
Kaffe, alfapet, dusch, disk och lite packning blev det innan min lilla utflykt och när jag kom hem var mannen hemma och körde ut husbilen från verkstaden. Den ska ut på vinterförvaring hos E som har en stor carport på sin gård ute på landet, det blir bra.
Jag plockade ut alla lakan, täcken, kuddar och filtar så helt plötsligt blev tvättkorgen full igen, jippie!

Sätter in en sommarbild för att påminna om att det blir sommar om ex antal månader igen!


Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2009-11-07 20:45:22

Ah, sommar!!

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-11-08 10:31:09

Jag gillar ju hösten också förstås. Tur att vi har årstider. Det vore inte roligt om varje dag var likadan, vi skulle inte uppskatta sommaren heller om den vore evig. Lustigt nog är det roligt att se bilder från den årstid man inte har just för tillfället. Man längtar lite.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela