TyraTok

Livet är ett äventyr!

Hård och orättvis...

Publicerad 2009-11-12 09:10:59 i Allmänt,

... det får bli min nya devis!



Nej, så illa är det väl inte men man blir lite luttrad när folk tror att det bara är att sluta en plats, utan uppsägningstider och varför måste man betala fakturor när man ändå inte är där?
Jaaa, regler säger man då lite tafatt men det tjatas vidare om att man inte vill betala och definitivt inte under uppsägningstid.
Jaja, jag kan bara följa reglerna och sedan måste ju vederbörande ta konsekvensen av sitt handlande.

Idag jobbar jag bara fram till efter lunch, hurra!
Att jag inte går hem före lunch beror på att bästa N kommer och äter med mej, hon är åter på kurs här och svischade förbi med sin matlåda imorse.
Vi kör lågbudget-varianten denna vecka och struntar i att slösa pengar på utelunch.

Sedan är det packning som gäller, och kanske svänger jag ihop några julkort också, vi får se.
Är lite nervös när gubbsen är uppe i Gysinge och vadar runt i strömmarna.
Både exmaken och mannen har ju problem med ryggarna... tänk om dom ramlar i strömmen och vadarbyxorna fylls med vatten...

En av mannens bästa vänner när han var ung och bodde i Norge drunknade på det viset och lämnade efter sej en liten dotter på 8 månader, som min sambo är gudfar till.
Han fick napp när han stod i älven, började backa och snubblade och byxorna vattenfylldes så han kunde inte ta sej upp, vilken fruktansvärd död...

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-11-12 11:36:21

Hej!

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-11-12 11:38:12

HEJ!

Nu provar jag igen....Lite svårt att skriva med bara vänster ibland..

Men fy så hemskt.. Vet att din gubbe kommer hem helskinnnad. Ha det bra i gråvädret...

A-K

Postat av: Selma

Publicerad 2009-11-12 19:04:11

Jamen visst är det lite märkligt med alla som inte kollar vilka avtal de ingår.

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-11-12 19:13:33

Hua vad hemskt..men gubben din kommer nog hem helskinnad och med fisk.. Kram Madde

Postat av: anne

Publicerad 2009-11-12 20:53:37

Men usch! Finns det ingen säkerhetsventil på de där vadarbyxorna?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela