TyraTok

Livet är ett äventyr!

Hej och hå...

Publicerad 2009-11-30 08:47:36 i Allmänt,

... så var det bara att bita ihop och inse att det är måndag... igen?!

Imorse var det om möjligt, ännu mörkare trots att jag kom iväg rätt sent och himlen för en gångs skull var klar. Jag såg faktiskt skenet från den enormt höga masten i Lillhärad, det var länge sen det roterande skenet syntes i det dimmiga mörkret.
Nu är det bara 9 morgnar kvar att köra riksväg 66 in till parkeringen i småbåtshamnen och betala 16 kr varje dag!

Denna vecka skulle jag ringa till HSB-kontoret och höra efter om jag kunde få nycklarna redan nästa fredag istället för 15 december, och det vore inte bra om det inte blir så för nu har mannen fixat både lastbil och bärhjälp till nästa lördag...  jag kommer att ligga sömnlös innan det här är klart tror jag.

Sömnlös var jag igårkväll i alla fall,  antagligen för att jag sovit länge två morgnar på raken.
På Canal + comedy gick en finsk film som var rätt bra och efter det började Patrik 1,5 på nattkröken som jag velat se så länge.
Tyvärr somnade jag ifrån slutet på Patrik men den lär väl rulla på flera kvällar så jag kan se hela filmen, den var bra.

Måste komma ihåg att ringa Telia idag och kolla om jag kan omvandla mitt ADSL till Stadsnätets internet... mycket att tänka på.
Men nu kanske man ska jobba lite...

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-11-30 19:11:19

Hittade du en finsk film? De kan ibland vara otroligt bra. För några år sedan ramlade jag på en film om andra världskriget eller om det var jatkosota eller något där människor (flera olika roller) skulle fly undan kriget. Bland annat var där en pojke (?) som hade sin mamma döende i stugan och han gick ut i en skogsdunge och...skrek? Tittade på stjärnorna?



Ja, som du ser minns jag inte så exakt vad den handlade om, men jag VET att den var VÄLDIGT bra.

Postat av: Skogshuldran Titti

Publicerad 2009-11-30 21:47:30

Ååå, jag vet precis vad du har framför dig!

Vi håller på att flytta vårt fritidshem till nya lokaler, så jag går igenom samma våndor och frustrationer som du!

Om jag tänker lite på dig och du tänker lite på mig, så går det säkert lättare!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela