TyraTok

Livet är ett äventyr!

Musik...

Publicerad 2009-11-08 11:19:33 i Allmänt,

... är en så stor och viktig del av livet tycker jag. Min stereo är en av mina käraste ägodelar,  fast datorn börjar ta över den biten mer och mer.

Lyssnade just på en intervju med Amanda Jenssen på morgon-TV i fyran och jag är lika fascinerad av henne nu som när hon var med i Idol.
Då valde hon så bra låtar och man anade en stark musikalisk bakgrund och den fick jag bekräftad nu när hon berättade om sin pappa, som hon till och med har haft ett band ihop med för att hennes jämnåriga inte gillade hennes musiksmak.

Tänkte på detta i fredags också under Idol. De två grabbarna Eddie och Rabih (?) som inte har svenskt påbrå valde nyare låtar som för mej är dussinmusik, dom har kanske ingen större musiktradition i östländerna utan har lyssnat på "sin" musik.

Idag är det fars dag och det är inget jag egentligen behöver engagera mej i,  om jag inte åker ut till Hubbo kyrka för att sätta ljus på graven där mina adoptivföräldrar ligger, vi får se.
Min biologiska pappa lever, är 85 år och sitter på något hem i Finland.
Min lillebror säger att han är helt gaggig och det får han gärna vara för jag har inget till övers för honom.
Två gånger försökte jag etablera kontakt, dels när jag var 19 och sedan vid 25 års ålder när jag hade fått mina tre barn 1986, men han körde samma stil som han gjort sedan jag var två år och min mamma dog, så han får sitta där och gagga.
Han kunde i alla fall brytt sej om sina barnbarn om han nu inte var intresserad av sina egna fem barn!

Här hemma ska i alla fall mannen få sin present när han kommer hem från skogen men det verkar inte som om hans yngsta dotter kommer över så vi skippar älgsteken och gör den goda currygratängen tror jag.

Igår pratade jag med dotter J, hon verkade må rätt bra, var inte lika seg i kolan längre och snart klar med avgiftningen.
Hon längtar efter att få komma ur pyjamasen som man tydligen få ha hela tiden under avgiftningstiden och så får man dessutom lite större frihet att gå ut och så.

Pratade även med sonen via MSN, han är i Hongkong själv över helgen för att han var tvungen att förnya sitt visum.
Jag är så himla imponerad över att han reste och klarar sej bra själv ute i världen, och min brorsa ringde också igår kväll och hojtade över att nu har R blivit stor som reser iväg själv! :o)



Den här lilla gynnaren hittade jag nere i hallfönstret igår, den var lite seg men så vacker!
Vi hjälpte den ut innan vi åkte iväg till Eskilstuna en sväng.
Mannens kompis Ö hade köpt lite grejer på Blocket men hann inte iväg och hämta så vi åkte iväg.
Tjänade några hundringar på den resan och en sprättade vi iväg direkt genom ett besök på Donken eftersom jag var så himla hungrig.
Jag hade ju inte räknat med denna tripp som kom hastigt på så det blev ingen matlagning alls igår, jätteskönt.
Avslutade dessutom kvällen med glögg!

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-11-08 13:15:36

hej!

Har alltid gillat Amanda J. Visst var låten hon framförde i slutet fin?

Ha en bra söndag!!

Kram A

Postat av: åsa

Publicerad 2009-11-08 22:21:33

Ja, visst är hon duktig Amanda, det är ju tur, att det finns de som verkligen "slagit" efter att ha varit med i Idol.

(Agnes tex. hon ligger ju etta på Amerikas billboardlista)

Fäder ja...att vara far, det behöver man inte vara biologisk för att vara en bra en och att bli uppvaktad på farsdag, det ska man göra sig förtjänt av..

Ha dé!/Kram

Postat av: mia

Publicerad 2009-11-08 23:25:11

Ja du..morfar är en konstig prick må jag säga!!

Har morbror/morbröderna kontakt med honom?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela