TyraTok

Livet är ett äventyr!

November...

Publicerad 2009-11-01 12:54:13 i Allmänt,

... den tristaste, mörkaste månaden på hela året.

Vad jag önskar att man hade ekonomi nog att resa bort denna månad!
Måtte den gå fort, men det misstänker jag väl att den gör för den kommer att bestå av packande och städande.
Kanske inte dom roligaste sysslorna men känslan av att vara iväg mot något nytt gör det uthärdligt. :o)

Fast jag pratade med grannen igår, hon har bott i huset bredvid oss något år och jag har varit inne hos henne några gånger på ljusparty och vi snackar alltid när vi ses utomhus.
Hon tyckte det var jättetråkigt att vi ska flytta nu när vi fått bra kontakt och det tycker jag med förstås, men vi kan ju faktiskt umgås fast vi inte bor grannar kom vi på.
Hon kämpar på med sin cancerbehandling och är så himla strong. Dottern hade fått klippa av henne de sista tesarna för hon tyckte det var jobbigt att hitta tussar på kudden varje morgon.
Hon saknar inte håret och tyckte inte det var någon katastrof för det kommer ju tillbaks, och nu hade hon en jättesnygg peruk.
Verkligen beundransvärd!

Kvällen igår blev trevlig med god mat och pigga småkottar. Den lilla T är ett sånt kvicksilver, aldrig still eller tyst och hur rolig som helst. Lilla J är mer eftertänksam och lugn, gillar att pyssla för sej själv, precis som storasyster D gjorde och som hon är en kopia av i utseende och sätt.

Jaja, idag är det söndag och jag diskar glas och muggar och packar, tvättar kläder och packar... ja jisses, man har för mycket grejer, en grovrensning är på sin plats.
Alla omaka nubbeglas har jag just packat för färd till stugan,  och det blir nog mer åt det hållet.
Köpte säckar för rensning av kläder och annat skräp man inte vill ha kvar... just nu verkar det oöverstigligt men jag vet att det ger sej förr eller senare.

Pratade med J igår, hon är seg som sirap och sover mest men hon piggnar väl också till där borta på behandlingen. Fortfarande motiverad och det är skönt.
Jag sover mycket bättre nu på nätterna när alla är på plats.
Ja, sonen i Kina är jag ännu inte så orolig över,  blir nog det när han börjar resa runt efter kursernas slut men just nu verkar det lugnt där.

Dags att stoppa in lite käk i foderluckan innan jag fortsätter med nästa garderob och sedan är det ju fotboll, heja Göteborg!!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2009-11-01 14:16:22

Jag säger bara svinnovember.

Postat av: Berith

Publicerad 2009-11-02 10:11:42

Det som är bra när man flyttar är just att man kan rensa ut en massa. Jag har gett mig själv en regel att har jag inte använt prylarna/kläderna det sista året, är det inte troligt att jag kommer att använda det och....puts väck med skiten! Funkar för mig!! Lycka till med allt. Förstår att det ska bli skönt att komma tillbaks till stan igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela