TyraTok

Livet är ett äventyr!

Paraply och julgransfot!

Publicerad 2009-11-12 20:51:45 i Allmänt,

Nyss pratade jag med dotter D i telefon och undrade hur det går med deras uppackning och iordningställande av nya lägenheten i Nälden.
Fortfarande rörigt men det går framåt,  det är mest mina grejer som ligger i alla hörn, sa hon.
Men A hade väl inte så mycket grejer, undrade jag och mindes flyttlasset som jag tycker mest bestod av hennes pick och pack.
Jamen det är det som är så bra, svarade hon, han har sånt som inte jag har, till exempel julgransfot, paraply och regnställ.

Jag höll på att skratta ihjäl mej, så himla gulligt!  Och ganska ovanligt att en kille i den åldern har sådana grejer!
Nå, då vet jag att dom klarar sej, haha.
Fast julen ska dom tillbringa här nere så foten kanske blir oanvänd i år.

Pratade även med dotter J och hon får komma hem 11 december, tänk är så praktiskt att hon kommer exakt till vår flytt!! :o)
Mjaaa, sa hon, kanske ska begära förlängning, haha. Men å andra sidan hamnar hon ju på boende direkt så hon kanske inte kan hjälpa till.

Annars har dagen varit bra med lunchbesök av N, och sonens flickvän som behövde kontrakt av mej,  jag är ju hyresvärd gudbevars.
Sedan susade jag hem och gick en prommis med hundarna innan jag packade lite böcker, porslin och röjde i skräprummet.
Känns skönt att vara ute i tid även om jag vet att det blir panik i slutänden, som alltid.

Mannen kom hem från fisket, så även exkroken och dom hade stannat till vid systemet för att köpa två öl var, och jag fick en flaska glögg!!
Så imorgon tar jag tåget!


 

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2009-11-12 22:12:08

jag tar Vad som helst el Gör vad som helst för att få bort min huvudvärk..kraaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela