TyraTok

Livet är ett äventyr!

I mellanmjölkens land...

Publicerad 2009-10-20 08:27:44 i Allmänt,

... kändes det verkligen som om jag var i när jag körde in till staden imorse.

Inte var det många meter framför sej man såg och ändå envisas folk med att ligga och trycka en direkt i kofångaren, jag blir galen och stampar snabbt på bromsen emellanåt.
Tack, men jag har blivit påkörd en gång och vill INTE bli det igen, det kostar för mycket svett, tårar och pengar.

Linda Po, lägenheten ligger på Jakobsgatan men nu när jag läste brevet såg jag att det är inflytt redan första december, snacka om dålig framförhållning! Tror det blir svårt att hinna med att flytta på en månad bara, och även om vi inte har någon uppsägningstid eftersom vi bor kontraktslöst nu så vill man inte vara hur taskig som helst mot nuvarande hyresvärd... så vi får se.

Jaja, kanske ska man jobba lite istället... hör hur kollega stämplar och stämplar i arkivet bredvid mitt rum så det lär vara en diger hög idag igen, lovely... not!

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-10-20 09:53:58

Det där med att trampa på bromsen, det brukar jag också göra när bilarna bakom blir för närgågna.

Man kan ju undra, om de inte fick lära sig att man måste hålla avstånd till framförvarande när de tog körkort..

Hoppas, att du får en bra dag, även om det blir mycket att göra..

Ha dé!/Kram

Postat av: Selma

Publicerad 2009-10-20 16:38:32

En snabb på bromsen är även min metod mot dem som är för intresserade av mitt akterparti.

Postat av: fashionhaggan

Publicerad 2009-10-20 17:44:27

ja vad är det med folk som ska ligga i röven på en? Det är irriterande!

Postat av: anne

Publicerad 2009-10-20 19:54:59

Jakobsgatan. Är inte det helt OK område?

Postat av: anne

Publicerad 2009-10-20 20:50:15

Pettersberg, då får du nedförsbacke till jobbet ju!!!



Uppförsbacke hem, men då kan väl mannen hämta dig med bilen!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-10-20 21:56:06

Ja fy fasen, i morse var det inte kul att köra till Sala. Sikten var i det närmaste obefintlig....Först bortom Grällsta ridcenter kunde man urskilja konturerna av träd och hus! En riktig mardröm :(

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-10-22 23:23:34

Fast man vill ju att den där tryckningen på bromspedalen ska bli så lätt att inte den bakomvarande verkligen kör på. Då blir de inte så lusigt längre. Jag kör också den här metoden ibland och den brukar lyckas.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela