TyraTok

Livet är ett äventyr!

Japanska lyktor...

Publicerad 2009-10-12 21:28:20 i Allmänt,



...är så himla vackra!

Jag snattade några i kollega U:s trädgård efter att vi varit på studiebesök på en skola och en förskola utanför staden på eftermiddagen idag.
Vi var naturligtvis tvungna att gå husesyn när vi ändå var där, dom har rustat en gammal skola så dom har rejäla ytor... avundsjukan var stor hos mej!
Kikade dessutom in i deras ursnygga husbil och inte vart jag mindre avundsjuk då! :D

Jaja, man ska inte klaga för man har tak över huvudet och man har en husbil även om den är gammal!

Däremot ska jag klaga på Telia!
Dom har skickat en telefonräkning till inkasso som jag betalade 1/10, den blev dragen från mitt konto 2/10 och förfallodagen var 6/10.
Idag, den 12/10 kom det från Sergel Inkasso och då hade dom kvittat en del med 378 kr för vi hade råkat betala en räkning två gånger och väntat på att få tillbaks den summan.
Tji fick vi för nu hade dom alltså lagt dom pengarna på en räkning som jag redan har betalat, suck!
Blir till att ringa lite imorgon och faxa in lite kontoutdrag tror jag och måtte detta inte leda till en betalningsanmärkning, då bombar jag dom för jag har slitit hårt för att komma på fötter med min ekonomi!
Grrrr!

Jag ska också klaga på socialsekretaren som inte låter J åka på en vettig och långsiktig behandling som det verkar, får bli samtal dit också imorgon.
Hoppas det är ett missförstånd...


Studiebesöken ja, vi var på Tegelviksskolan i Kvicksund och det var så snyggt, välplanerat och välorganiserat så det är inte klokt.
Man skulle önska att alla barn fick ha en sådan skolmiljö, för att inte tala om boendemiljö.
Men det är ju en utopi...

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-10-13 05:58:00

Men, jag visste inte att man kan odla japanska lyktor här i Sverige. De är himla snygga. Jag köpte på marknaden i Årjäng nu i september och använder dem när jag dukar och lite här och där. Färgen är oslagbart vacker och passar även till Halloween.



Jag håller tummarna för att det ska gå bra med J:s behandling, att hon får den hjälp som hon behöver.



Telia är trist. Vår granne här har också dåliga erfarenheter av dem. Inkasso är tråkigt att drabbas av. Du kanske ska ringa och kolla att Du inte hamnat i något register nu på kuppen och får problem med abonnemang och lån.

Postat av: åsa

Publicerad 2009-10-13 08:47:25

Avundsjuk, det får man vara, det är bara naturligt, men är man missunsam, då är man elak, så du är bara naturlig..

Kvicksund, där är det fint, min äldsta dotter har bott där..

Ha dé!/Kram

Postat av: Selma

Publicerad 2009-10-13 16:29:00

Jag håller med! Grrr! Hoppas att det ordnar si.

Postat av: fashionhaggan

Publicerad 2009-10-13 17:44:23

ibland blir det så, man vill så gärna.

Postat av: anne

Publicerad 2009-10-13 19:47:36

Vilket skit med räkningen!!! Hur har de kunnat klanta så???



Ja, Kvicksund vore inte fel...

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-10-13 20:20:07

Visst kan de kallas kinesiska lyktor också? Såna hade vi i stugan, jättevackra!! Dåligt av Telia, hoppas du blir bra bemött imorgon... och att soc.sekreteraren ändrar sig!! KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela