TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mig äger ingen...

Publicerad 2009-10-29 12:58:49 i Allmänt,

ska jag se på teatern här i Västerås i november!
Kollega A har just bokat plats åt henne och mej 19/11.
Boken var jättebra och pjäsen har fått strålande recensioner, så det ska bli nice.

Efter jobbet igår åkte vi på en liten turné, dotter D och jag.
Vi hann med att köpa en ny öronsnäcka till mannens jaktradio, nyttohandla på ÖB, onyttohandla på IKEA, skicka paket till J,  och fika hos kompis A.
Man måste passa på när hon finns i staden.
Ikväll sover dom hos oss så vi får packa släpet med allt dom ska ha med innan färd mot Nälden igen.
Så bidde ingen kvar i sta´n till ömma modern, snyft...

Fast igårkväll när jag kom hem var sambons borttappade dotter på spontanbesök hemma hos oss och mannen satt och ritade upp lägenheten vi fått för henne.
Hon ska gå gymnasiet i Västerås nästa höst men bor i en liten byhåla sex mil bort så hon lär nog sova över då och då.
Så då blir det lite liv huset igen förutom hundarna då. 
Min hittekatt Monster har ju flyttat från mej ner till M i djuraffären och han lär bli kvar där,  vill nog inte mista sin lyx men hur många sovställen och hur mycket mat som helst. :o)

Nu ska här jobbas lite innan jag far hemåt för besök på loppis med kompis S och hennes mamma. Vi ska åka till grannbyn och speja lite. Inte för att jag ska shoppa på mej något inför flytten men det är kul att titta lite.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-10-29 21:21:08

Åh, jag skulle bra gärna vilja se den pjäsen jag också!!!



Det var tre kvinnor från Västerås stadshus (tror jag det var) på kursen idag! :)

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-10-30 12:09:42

HEJ! ja Monster går det nog ingen nöd på... Skriver med vänster hand nu så det går inte så fort. Opererade axeln i tisdags. får se om jag kan få ihop nå´t på bloggen framöver

KRAM

A K

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-10-30 17:58:49

Vill önska dej en trevlig Halloween. Kram Madde

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-10-31 07:22:08

Va roligt med lägenheten! Den låter ju jättetrevlig. Hoppas Ni får bra grannar också, antar att det betyder mycket för trivseln. Åtminstone är det så på landet. Och Du har säkert mycket trevlig shopping att se fram emot nu; nya gardiner kanske, nya möbler, osv

Postat av: Berith

Publicerad 2009-10-31 09:00:49

Hallå där! Nu har jag inte hängt med riktigt. Var har ni fått lägenhet nånstans? Jag får väl säga grattis till er då! GRATTIS

Postat av: Ia

Publicerad 2009-11-02 11:53:31

Vi ska gå den femte december och det ska bli riktigt kul...trots att jag jobbat inom kultursidan så har jag trots mina 30 år i staden aldrig varit på teatern...så det blri verkligen premiär för mig ;)



Jag gillade ju inte riktigt boken men ser gärna teatern ändå :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela