TyraTok

Livet är ett äventyr!

När man ska sova...

Publicerad 2009-10-18 12:18:27 i Allmänt,

...då ringer mobilen klockan 8.20  och en överlycklig sambo meddelar att han just skjutit en älg.


Grattis mumlar jag ur kuddens djup för jag sov inget bra inatt efter krogbesök, hade jordens halsbränna och det brukar jag inte ha.
Sen meddelade han att det var en kalv och att han inte kunnat gå fram och titta ännu för älgkon kunde gå till anfall då.
Jaha, då kunde jag inte somna om utan låg och funderade över den stackars mamman som fått sin kalv skjuten... usch.
Jag vet att man måste ha avskjutning på kalvar men ändå... fast värst av allt är att när den serveras har jag glömt den sorgen.

Annars hade jag en jättetrevlig kväll igår med gamla kollegorna N och L.
Vi åt och drack gott på DiSpagna och sedan knallade vi till Bishop´s Arms och drack lite mer vin.
Mannen kom och hämtade oss, körde hem alla och hämtade även K som åkt med in till staden när han körde in mej. Hon hade varit på femtioårsfest och var också lite glad i hatten, fast vi var nog värst, extremt mycket skratt i bilen. :o)

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2009-10-18 12:38:54

Älgkalv är förbaskat gott när man hunnit glömma den stackars mamman.

Postat av: åsa

Publicerad 2009-10-18 14:06:34

In´t gör de nåt om man har lite "hangover" om man haft trevligt kvällen före...

Förstår hur du tänker med älgkalven..

Ha dé!/Kram

Postat av: anne

Publicerad 2009-10-18 15:22:50

DiSpagna finns kvar alltså?



Jag föredrar nog att veta så litet som möjligt om skjutandet och styckandet. Skulle jag behöva göra det själv vore jag nog vegetarian. Inte så att jag är bangen och lättäcklad, men jag har svårt med massiv blodlukt.

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-10-19 08:31:45

Morning! Hoppas du mår bättre idag! Och dottern med för den delen! Sicken tur hon ändå hade!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-10-22 18:11:06

Grattis till mannen som skjutit älg! I djurvärlden sörjs det visst också men inte särskilt länge säger man. Hur man nu kan veta det.



Då får Du en del älgkött nu då och det är inte fel alls. Jag har med nöd och näppe fått ner mitt och nu är det fullt i alla boxar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela