TyraTok

Livet är ett äventyr!

Om jag hade kollat...

Publicerad 2009-10-28 13:22:33 i Allmänt,

...min mail redan igår hade jag kunnat delge er detta redan då,  fast då hade jag antagligen inte sovit som ett litet barn från 23.00 till 05.20 imorse, då jag vaknade med jordens mensvärk, trodde jag skulle gå av på mitten.

När jag väl somnade om efter Ipren-intag ringde klockan för uppstigning, suck!
Jag slängde igång kaffebryggaren och mannen kom också upp... eller ... nästan, för han kunde inte gå!
Det hade knäppt till i höften när han sträckte sej och nu vek sej benet hela tiden och det gjorde så ont så tårarna rann på karl´n.
Jag blev riktigt rädd och baxade honom till soffan, duschade, gick ut med hundarna och tog in tidningen.
Fick parkera honom där med telefon, mobil, dator och kaffe innan jag åkte till jobbet.

Nu när jag pratade med honom hade han tryckt i sej tre morfintabletter under förmiddagen så han hade lyckats ta sej ut med hundarna. Envis karl, jag skulle ju åka hem och fixa det.
Jag har tagit ledig idag på eftermiddagen för dotter D och jag ska åka med hennes dator till en firma och dra en repa på IKEA hade vi tänkt, nu får jag nog först åka hem och kolla läget.

Mailen ja, just ja... det var ju det jag började med!
Jag hade fått mail från HSB redan igår som sagt och jag fick lägenheten!
Lyckades till och med skjuta inflytten till 15/12 så vi åtminstonde har 6-7 veckor på oss.
Nu får mannen ringa till vår hyresvärdinna och smälla av den bomben... spännande.

Kommentarer

Postat av: Skogshuldran Titti

Publicerad 2009-10-28 16:59:35

Grattis till lägenheten! Det är så härligt när man äntligen får något man längtat efter!

Bekymmersamt med makens höft, hoppas det är snabbt övergående.

Postat av: åsa

Publicerad 2009-10-28 17:03:15

Grattis till lägenheten!

Tycker synd om din sambo, han måste ha djävulusiskt ont!

Hoppas att han mår bättre så han kan ta samtalet med nuvarande hyresvärd...

Ha dé!/Kram

Postat av: E

Publicerad 2009-10-28 17:08:53

Tänk att det aldrig kan få vara BARA bra, det finns ju tillfällen när det är BARA dåligt. Dumt! Grattis iaf till lägenheten och hoppas T snart skuttar runt som en gasell igen!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-10-28 18:35:30

GRATTIS till lägenheten. Hoppas gubben är bättre. Kram Madde

Postat av: Ia

Publicerad 2009-10-28 19:48:11

Grattis!

Postat av: anne

Publicerad 2009-10-28 20:19:43

Men grattis!!!! Det är ju toppen!!! Tur att du inte kollade mailen då hade din nattsömn rykt!



Stackars mannen, det låter verkligen ruggigt och tre tabletter av det slaget låter som en hästdos! Jag har bara tagit en doleron en gång (vet inte ens hur det klassas i sammanhanget) och jag fick panik när jag kände effekten av den, gillar inte sånt...

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-28 20:44:08

Åh vad kul! Grattis till lägenheten:D

Kram och krya på mannen

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-10-28 20:48:36

Och hur är magkänslan idag då? GRATTIS till lght och välkommen tillbax till stan... Krya på kram till T =)

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-10-29 09:11:51

Morning! Grattis till nya lägenheten! Och så skönt att läsa om dottern och om ditt cellprov! Hoppas mannen kryar på sig också!

Min mage...undersökningar är på G...om två veckor!

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela