TyraTok

Livet är ett äventyr!

Snabba puckar...

Publicerad 2009-10-02 14:09:09 i Allmänt,

... har det varit denna vecka, dagarna rann undan snabbt som jag vet inte vad och nu är det fredag!!


Har hört rykten om oväder denna helg, typiskt när hela veckan har bestått av blå himmel,  men jag har inte sett något oväder ännu och man ska inte ta ut saker i förskott!
Vet inte om det blir stugan eller hemma, vi har väl fortfarande inget vatten där och älgjakten har väl satt igång så skogen är full av gubbar antar jag.

Annars kan man vara hemma och ta en djupdykning i städvärlden igen.  Garderober behöver rensas och vardagsrummet fortfarande möbleras om samt storstädas.



Riktigt tråkiga saker att syssla med vid dåligt väder.
Vid bra väder däremot kanske man hittar på något annat lite mer utomhusrelaterat... man får se.


Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-10-02 16:09:06

Näää....Vilka trista helgövningar! Jag skulle behöva göra exakt samma sak, men skyller nu på att det är krigszon ute (grunden dräneras ju), så att jag struntar i storstädning inne. Så "hemsk" som jag är funderar jag på att boka en firma för storstädning som julklapp till mig. Och familjen. Fast det är nog bara jag som skulle uppskatta det. Kanske...

Postat av: Skogshuldran Titti

Publicerad 2009-10-02 16:45:48

Tack för titten och kommentaren hos mig!

I Huldrans Marker börjar inte älgjakten förrän v.42!

Fast efter kl.16.00 brukar man kunna ta en promenad utan risk.

Har läst några av din inlägg nu. Hoppas det ordnar sig med lån till slut. Det är inte bra att bo där man inte trivs längre.

Roligt att dottern m. sambo fick bostadsfrågan löst!

Kul läsning om dagens två garv! Man mår så ofantligt gott av att få skratta så där mycket!

Önskar dig en bra helg oavsett väder!

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-10-02 22:19:45

Jag har gått en väderutbildning idag och det blir regn från lördag kl 14 och hela söndagen. Sen blir det fint igen... så städning passar bra! Ha en toppen helg vad du än gör!!

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-10-03 06:49:25

Ha ha... jag gillar ju att göra de där sakerna, kan verkligen uppskatta att det blivit höst och frostiga kalla morgnar och innedagar. Det är rätt skönt när alla plikter är gjorda och man kan sjunka ner i fåtöljen med en god bok i lampans sken!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-10-03 14:36:46

Jaha..nu är klockan över två...och molnen hopar sig!



Du...mina foton..rena rama turen! Sen gör nåt fotoprogram resten, hi, hi!

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela