TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vaknade 9.15 utan huvudvärk!

Publicerad 2009-10-24 12:34:24 i Allmänt,

Drack två-tre glas vitt vin igår, en sort jag aldrig prövat och då vet man ju aldrig...
Har på förmiddagen hunnit färga håret och tvätta en maskin,  känner mej riktigt alert. :o)

Igårkväll pratade jag med sonen via MSN, han ska till Hongkong nästa helg, spännande. Han börjar dock bli lite bekymrad över hur han ska få hem allt han handlat, haha.

Igår var J och jag en sväng på sta´n för den väldigt trevliga soc-damen ringde mej på jobbet och meddelade att det skulle finnas pengar på mitt konto så J kunde få ut medicin och leva normalt en månad framåt, underbart!
Hon köpte en mössa, en tröja och ett par benvärmare och så käkade vi lunch.
Måste ha känts helt underbart att kunna köpa något efter flera månader utan pengar!
Men allt går in på mitt konto så länge så jag får reda ut ekonomi och sköta hyran när hon blir borta.

Var lite orolig igår kväll för hon skulle på fest men nu har jag pratat med henne på MSN och det verkar OK, hon tvättar och packar för avfärd på måndag. Ömme fadern ska skjutsa henne med syster D som sällskap.
D och A kommer ner från Östersund nu när det är höstlov.
Hoppas inte det är halt för dom har dubbdäcken här nere, dom starta tidigt imorgon bitti.

Själva hade vi tänkt åka till stugan idag och ta upp båten och fixa in alla möbler och sådant men mannen fick annat ivägen, får se om det blir imorgon eller nästa helg.
Jag ska i alla fall röja i gästrummet, ser att det är aningens rörigt där efter sista sejouren.

Hade velat se lägenheten som vi har chans på,  hoppas vi får se den på måndag så man kan bestämma sej, lämna besked till HSB, och sedan få besked om man får den eller inte.
För då jäklars måste det packas och städas dygnet runt en månad framåt.
Blir vi kvar här ett tag till behövs det bara städas...

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-10-25 06:04:14

Skönt att Du slapp huvudvärk av vin. Det blir gärna så även om man inte dricker mycket. Ni har alltså inte bestämt Er för lägenheten än?



Skönt att det ordnat sig för J nu och att hon får hjälp. Det är ett bekymmer med barn och svårt att stå bredvid och bara se på när de har det jobbigt. Men nu verkar det gå åt rätt håll, bl.a. tack vare Din insats. Hoppas Du får lite uppskattning för Din hjälp, om inte nu så kanske i framtiden.

Postat av: Berith

Publicerad 2009-10-25 10:09:11

Håller tummarna att lägenheten är bra! Hoppas det går bra för J. Hälsa henne så mycket från mig.

Kan tala om för dig att det är Scrapyra (mässa) på Växhuset kommande lördag. Tänkte om du kanske är intresserad! Kraaaaaaaaaaaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela