TyraTok

Livet är ett äventyr!

För första gången...

Publicerad 2009-09-03 23:16:35 i Allmänt,

... ska jag sova själv här i detta spökhus!
Vi har bott här i över fyra år men det är bara jag som varit borta hemifrån tydligen... fast jag är ändå inte ensam utan har ju hundarna förstås.

Den första som ringde och skulle hem från sjukan var J, och efter åkande hit och dit efter nycklar och grejer som var på vift, uppretande av fader (och moder) skulle hon bo hemma i sin lägenhet.
Jag åkte hem, rastade hundarna, åt och somnade på soffan.

Vaknade av att mannen ringde och undrade om jag kunde komma in med necessären och lite kläder för operationen var gjord efter lunch och han fick inte åka hem.
Så återigen fick jag åka in till Västerås lasarett, köpa godis i kiosken och gå till samma trapphus men nu åka åtta våningar upp istället för två, som igår kväll.

När jag kom in till salen höll dom på att koppla bort dropp och han var inte så kaxig som han brukar... hade en tjock slang rakt in i familjelyckan, yeak!!
Imorgon lär han väl i alla fall få åka hem,  jag har tagit ledigt för hundarna måste ju ut och kanske hinner jag städa och fixa lite innan han ska hämtas.
Piece of cake trodde han och så lät det också men det var det tydligen inte.
Han var vaken med epiduralbedövning...  det skulle jag aldrig klara... söv mej så jag slipper veta vad som händer!

Idag kom min chef in på rummet och undrade lite om vad som händer... hade svårt att hålla igen gråten och sa att jag kommer in nästa vecka och förklarar mina hastiga försvinnanden och hon är ju så otroligt nice,  sa att hon alltid finns där när jag vill komma in och berätta.
Inga pekpinnar eller gnäll... så hímla skönt.

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2009-09-04 08:06:01

Men vad är det som händer omkring dej? Nu börjar jag bli lite orolig. Jag försöker skicka över lite energi, jag tror du behöver den bättre än jag just nu!



Kram//E

Postat av: åsa

Publicerad 2009-09-04 09:53:14

Sovit gott hoppas jag!

Ja, du har ju två vakthundar så du har säker känt dig trygg..

Hoppas allt är bra med sambon och att det går bra för J när hon ska bo i sin egen lägenhet.

Håller tummarna ska du veta!

Ha dé!/Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2009-09-04 10:10:11

Vad är det för operation T har gjort? Ingenting allvarligt hoppas jag!

Skickar kramar till dig

Postat av: TT

Publicerad 2009-09-04 11:13:26

Tack E, Åsa och Berith!

Kvällen gick bra, J och jag spelade Alfapet över datorn så jag hade koll på henne! :o)

Men i övrigt har jag nog aldrig varit så nära ett bryta ihop någon gång...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela