TyraTok

Livet är ett äventyr!

Gamla grejer...

Publicerad 2009-09-26 19:48:44 i Allmänt,

... gillar jag och när vi började renovera den här lägenheten fanns det en del saker kvar efter damen som bott här innan i många år, sedan huset byggdes.
Vi fick ta det vi ville ha och kasta resten, och bland annat sparade jag den här asken.



Den är full med stora kraftiga stickor och välbehållen så jag har den står som prydnad i köket.
Kul grej tycker jag!

Dagen har gått i slöhetens tecken.
Mestadels har jag häckat här framför datorn, men två maskiner tvätt, dammsugning, disk och matlagning har det i alla fall blivit.

Så lurade jag med mannen in till Erikslund, ville kolla på Nisses loppmarknad som det var annons om i tidningen, men det var då inte mycket att ha.
Jag tänkte att dom kanske reade ut hammock-taken men se det gjorde om dom inte.
Nisses är alltså ett stort varuhus som säljer ALLT! Finns i Västerås och Smedjebacken, och man kan gå där hur länge som helst och titta.
Men idag köpte jag ingenting, det blir lätt så när man går med en karl, haha.

Imorgon ska jag tvinga med honom till Kopparbergs marknad, och där tror jag inte jag kommer hem tomhänt för såna tillställningar gillar han också.
Nu är det TV-kväll, fridens!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-09-26 22:08:42

gillar nya designen på bloggen skarpt :) å tack för raderna skrivna på avin du lagt i brevlådan, det var fint av dig! Kram!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-09-27 09:20:06

Halloj. Ja det finns en äldre dam här som heter Maggi. Hon bor inte granne här utan närmare åt Anundshögshållet. Byn jag bor i heter Jädra och där hon bor heter det Vrånga. Varför undrar du?

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-09-27 14:28:46

Härligt med gamla saker.. Snygg bloggen vart... Kram Madde

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela