TyraTok

Livet är ett äventyr!

Halv sex...

Publicerad 2009-09-03 09:10:45 i Allmänt,

... klev jag upp, ingen mjölk hemma! :o(

Fick bli kaffe direkt till dagsblaskan och sedan var det dags att köra in mannen till lasarettet inför operationen idag.
Åkte runt till baksidan och kollade om J satt ute och rökte men såg inte röken (haha) av henne så jag åkte till jobbet för att hinna med lite av det jag inte hann igår.
Som tur var hade kollega M fått tag i de personer jag skulle haft möte med kl 13,  för jag fick rusa iväg strax före tolv och kom ju inte tillbaks...

Antar att om något hänt under natten hade avdelningen hört av sej så jag gissar att hon blir utskriven idag.
Sedan hoppas jag att hennes socialsekreterare tar lärdom av detta!
Jag sa på en gång att hon inte bör komma tillbaks till staden för öppenvård, och speciellt inte komma från avgiftning och sedan inte få igång någon sysselsättning eller boende på två veckor... det var ju som bäddat för detta.

Förra veckan bodde hon hos oss och sedan var vi i stugan över helgen men jag kan ju inte hindra henne från att vilja bo i sin egen lägenhet... hon är ändå 25.
Får se vem som ringer först och vill bli hämtad... mannen eller J.

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-09-03 18:07:55

Jobbigt det där, att de ska vara "vuxna"..

Man vill ju inget annat än skydda dem mot allt och alla, men har ju inte nåt att säga till om..

Hoppas operationen av sambon gick bra och att de båda mår bra.

Ha dé!/Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2009-09-03 19:02:00

Tänk om folk kunde lära sig att lyssna på de som vet och känner en person i fråga. Socialsekreteraren borde ha lyssnat på dig ang J. Men så är det i vårt samhälle...tvi vale.

Hoppas det går vägen för henne nu. Det önskar jag av hela mitt hjärta!! Kram

Postat av: anne

Publicerad 2009-09-03 22:14:47

Är hon inte i goda händer längre?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela