TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jubileum

Publicerad 2009-09-09 22:41:19 i Allmänt,

När jag satt med kollegorna och åt vår goda lunch på "grekens" veranda, kanske sista lunchen utomhus för i år, så kom SMS från exmaken.
Han undrade över mobilnummer till J och så grattade han på bemärkelsedagen.
Jag fick tänka ett tag innan jag insåg att vi förlovade oss 9/9-79, så jag skickade tillbaks ett Tack detsamma ihop med telefonnumret!
Så kom det tillbaks ett nyss SMS, han kom på att vi för fasen hade 30-årsjubileum så jag skrev tillbaks: Ska vi supa?
Det tyckte han var helt OK för hans sambo är på tjänsteresa och då skrev jag att min sambo kan vara barnvakt och så klubbade vi det.

Naturligtvis blev det inget supande, men det är skönt att vi kan ha en bra jargong.
Men mannen här hemma sa att han visst hade kunnat vara barnvakt när jag berättade om vår SMS-konversation, haha.
Men nu är han förkyld med feber så det hade han faktiskt inte kunnat så det var tur det inte låg någon allvar bakom supa-planerna.

Får se om det blir lite party på fredag i alla fall för N nämde nåt homeparty innan hon for utomlands.
Det är väldigt ont om party annars... bra för plånboken i och för sej men man behöver släppa loss lite då och då.
Men jag ska i alla fall på seans 22 oktober, det ser jag framemot.

Det var Röda Korset som höll i föreläsningen vi var på idag och den handlade om FN:s barnkonvention,  intressant ämne men lite taffliga föreläsare.
Vad sa dom... Sverige granskades i Geneve 2007 och fick resultatet i maj nu i år och dom hade lika många punkter kritik som Ukraina... SJUTTIOTVÅ stycken!
Vi som är ett så präktigt land!?

Pratade med J när jag gick till bilen, hon var inte så uppåt för hennes socialsekreterare verkar inte inse att hon verkligen behöver komma iväg på en långsiktig behandling... jag blir så trött.
Imorgon ska jag maila henne för nu måste något ske, nu när hon är motiverad igen.

Väl hemma fick jag ett ryck och möblerade om mitt datorbord in till vardagsrummet,  något jag har tänkt göra länge så jag passade på nu när mannen inte får lyfta! :o)
Nå, han behövde bara hjälpa till pyttelite vid tröskeln.
Nu kan jag se både TV och datorskärm, man får ju inte missa något!

En till fördel med det var att jag hittade batteriladdaren till kameran så jag fick in bilderna från kräftskivan till exempel.
Det är ALLTID en fördel att möblera om och jag saknar min gamla lägenhet i sta´n där man kunde variera i oändliga möjligheter, här är man lite bunden av dålig planering av användbara väggar.

Nu är det dags att hoppa i bingen, jag är så trött varje morgon så jag måste ändra mina sov-vanor tror jag.
Fridens!

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2009-09-10 08:26:48

Vad är det för seans du ska på 22 okt? Är det här i stan eller...

Postat av: TT

Publicerad 2009-09-10 12:06:42

Berith, kolla in Linda Po:s blogg!

Postat av: Madde

Publicerad 2009-09-10 16:16:41

Titti, Sänder dig en varm KRAM och mina tankar är med dig för jag vet exakt vad du går igenom.

Postat av: Selma

Publicerad 2009-09-10 18:21:21

Omöbleringar brukar bli bäst utan makar.

Postat av: mia

Publicerad 2009-09-10 22:02:26

Så kul med seans...hoppas att hon/han säger något kul. Hoppas att Jos..mår bättre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela