TyraTok

Livet är ett äventyr!

Klockan är 22.34...

Publicerad 2009-09-25 23:03:19 i Allmänt,

... och för en liten stund sedan kom sonen online på MSN.

Oj, tänkte jag, nu har grabbarna varit ute och festat och mycket riktigt, det gick inte så bra att skriva märkte jag när han plitade på! :D
Då tog hans kompis över och det gick lite bättre.
Det är lite kul för sonen har besök av en gammal kompis från Västerås, som numera bor i Stockholm.
Den killen och hans tjej var ute och reste och när dom befann sej i Peking fick dom reda på var sonen är, och nu är dom alltså i Chongqing och hälsar på.

Ikväll hade dom varit ute och sjungit karaoke, haft eget rum, egen absolut-flaska och hur mycket snacks som helst. Inte  blev det dyrt heller, men det verkar ju inget vara i Kina.
Kul att höra att allt är bra där, fast sonen kanske inte mår så bra imorgon, hehe.

Mannen sitter och pratar med sin äldsta dotter, som är lika gammal som min son. Hon bor i Bodö så henne ser vi inte alltför ofta. Trist med dessa avstånd men så är det ju, inte mycket att göra åt.
Min yngsta har ju valt att bo i Östersund, får se var nästa hamnar sen då.

I onsdags, när jag var i mina gamla kvarter gick jag en nostalgitripp genom Odensvi-kvarteret.
Gardinerna jag sydde till fritidskomitténs stuga i lekparken hänger kvar och det är lika välskött som under de arton åren jag bodde där.
Kan nog tänka mej att bo där igen faktiskt... vi får se vart man hamnar när ekonomin tillåter en flytt.
Jag är som en gungbräda, vet inte vart jag vill bo egentligen...
Kanske ska man göra som en gammal jobbarkompis gjorde, bodde på landet och hade stuga i sta´n!

Ser när jag tittar runt i bloggarna att några fått skrapa bilrutor i morse... buhuuuu!
Vill inte gå mot den årstiden, men så är det väl bara.
Sätter in en sommarbild från Lycksele camping, mannen hittade ett bra ställe till min vinkork... tyckte han!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2009-09-26 07:46:42

Östersund är en så lagom och bra stad. Jag håller öronen öppna för att hitta någon lägenhet men det är en stad med klar bostadsbrist.

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-09-26 11:18:01

Val av boplats är ju viktigt och tål att tänka på! Bra att testa lite olika. Kanske inte är fel att vända på saker och ting och ha hus i stan och lägenhet på landet som sommarboende. Ha ha..!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela