TyraTok

Livet är ett äventyr!

Man får hålla i sej...

Publicerad 2009-09-25 08:26:27 i Allmänt,

... i svängarna!

Igår kväll ändrades planerna igen då E inte fick tillstånd att släppa hunden där han hade tänkt så nu blir det stugan i alla fall i helgen! :o)

Skönt att jag redan hade planlagt en semesterdag idag idå.
Fast den tog jag mest för att J är här.
Jag hämtade upp henne efter jobbet och så hängde hon med på grannens ljusparty, fast vi höll på att missa det för jag hade inte kolla på tiden.
Mannen skulle åka och handla efter maten och ringde in och sa att det var fullt hus inne hos K och hon kom själv i ögonblicket efter ångande och hojtade men då var vi i alla fall ute på trappan redan.
Fint folk kommer sent, sägs det ju... ;o)

Jag ska köra extrem lågbudget denna månad men lite teljus var jag tvungen att handla på mej,  jag stoppade vid 200 kr, det är humant för plånboken.
Annars är det kul att träffa lite folk och snacka lite skit till gott fika.

Grannen hyr av samma hyresvärd som vi gör och jag ångrar så att vi inte tog det huset istället, för det är himla mysigt. Vi har blivit erbjudna det tre gånger men tackat nej och nu lär det inte bli någon mer gång för hyresvärden går i pension nästa år och då lär väl dom här fastigheterna säljas.
Hoppas vi hittat ett bra boende före dess!!

Nå, idag ska jag köra in J till staden, utredningen på soc ska slutföras, sedan får man se vad som händer.
Klart är att det går sabla långsamt för dem att besluta om hon ska få bidrag eller inte, nu har hon gått utan pengar i åtta veckor, sjukt!!
Kvarnarna mal extremt sakta på en del ställen och det är tur att hon har en förstående hyresvärd, annars hade hon varit hemlös för länge sen.
Nu är hon bara internet-lös för det stängdes ner igår, suck.
Man önskar ju att man har ekonomi att hjälpa till men det finns ingen möjlighet.

Nå, igår hade vi lite klippstuga här så nu ska jag duscha och se hur min frisyr blev!

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-09-25 08:54:17

Håller med dig om att det är roligt att träffa lite folk ibland..

Konstigt, att alla "kvarnar" mal så sakta när det gäller soc. eller försäkringskassan, fattar de inte, att det kan bli enorma konsekvenser om man inte får hjälp och i slutänden så blir ju det mycket dyrare för dem..

Hoppas du får en skön helg vid stugan, det ska visst bli ett riktigt fint "brittsommarväder".

Ha dé!/Kram



Postat av: anne

Publicerad 2009-09-25 10:29:41

Var det Partylite ljus du köpte? De doftar så gott, fast jag har varit med om att de som garanterat inte kan flamma upp har gjort det.



Stackars J. Hoppas det blir någon klarhet med saker och ting för henne, hon kan ju inte gå utan pengar heller!!!



Mys i stugan du, det ser ut att bli en underbar helg!:)

Postat av: Selma

Publicerad 2009-09-25 20:11:38

Hoppas du får en skön helg i stugan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela