TyraTok

Livet är ett äventyr!

Optimisten i mej...

Publicerad 2009-09-07 22:26:38 i Allmänt,

... tänkte igår kväll att jag skulle gå ut med hundarna före jobbet imorse för att vara snäll mot mannen.
Optimisten i mej hade inte tänkt att jag skulle vara i det närmaste död när klockan ringde, så det blev znooooz istället.
Men tanken var ju i alla fall god!

Stressigt värre på jobbet idag och på eftermiddagen ringer det från en skola och man undrar var alla nya fritidsbarn är, dom hittar inga listor.
Ops... den här virriga placeringsassistenten har inte inte lagt in barnen där så det får hon snabbt fixa med andan i halsen och maila ekonomin så bidragen kommer rätt.
Till sitt försvar säger hon dock att hon inte fått något som helst underlag för vilka barn som ska gå på fritids och inte heller på vilka avdelningar.
Dessutom är det första hösten och rutiner sitter inte alls som en smäck.
Får se vad rektor säger imorgon...

Annars under solen intet nytt... förutom att Bygglov är i byhåla.
Mannen ringde imorse och meddelade att dom filmade precis utanför vår grind, får se om våra hundar får vara med i TV sen.



Imorgon ska jag gå en kvällspromenad och se om jag ser gänget och så hoppas jag att Snickar-Matte ska hälsa på sin släkt som vi bor granne med! :o)

Kommentarer

Postat av: Yrla Virvla Virvelflicka

Publicerad 2009-09-07 22:39:35

oj gud vilken häftig bakgrundsfärg du har på din blogg :D folk snackar om min gröna färg men din var ju häftigare än häftigast!

Postat av: E

Publicerad 2009-09-08 08:09:00

Men han är väl för bedårande! :0)



O så till en praktiskt fråga, hur tar man reda på vad avgiften för fritids är? Vi får betala lika mycket som på dagis, det kanske är alldeles korrekt men enligt ryktet är det inte det.. Jag blir bara förvirrad! :0/

Postat av: TT

Publicerad 2009-09-08 11:03:45

E, visst är han, och nu är han så nära! ;o)

Jag mailar svar för det blir lite långt att dravla om sånt här.



Yrla, din gröna var häftigare!

Postat av: E

Publicerad 2009-09-08 11:15:12

Om du ser honom så kan du ju klappa lite på honom från mej med... Mitt telefonnummer lär du väl ändå vägra ge honom? ;0)

Postat av: TT

Publicerad 2009-09-08 14:36:21

E, jag skulle glatt ge ditt nummer, jag kan ju inte ha ett harem, och jag kan ju komma hem till dej och klappa lite på honom i så fall! :D

Postat av: Berith

Publicerad 2009-09-08 15:44:08

Jösses då!

Postat av: E

Publicerad 2009-09-08 17:33:16

Haha... du är välkommen isåfall! :0)

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-09-08 22:13:14

Synd att det inte var Du som skulle få byggservice! Snickarmatte är en riktig favorit här i huset. En mysgubbe.

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-09-08 22:13:26

Synd att det inte var Du som skulle få byggservice! Snickarmatte är en riktig favorit här i huset. En mysgubbe.

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-09-08 22:13:34

Synd att det inte var Du som skulle få byggservice! Snickarmatte är en riktig favorit här i huset. En mysgubbe.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela