TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tur man har säkerhetsbältet på...

Publicerad 2009-09-25 16:48:32 i Allmänt,

... för nu blev det en handbromsvändning igen, och hemma är jag.
Fast nu är jag med på rätt spår i alla fall, var med och beslutade.



Det började med ett SMS från exet som inte kunde åka med upp idag, det hade kört ihop sej med nåt.
Jaja, tänkte jag, vi kan ju åka i alla fall.
Men så ringde mannen, han hade pratat med broder, och broder har plockat isär den trasiga varmvattenberedaren i stugan så nu var det nästan omöjligt att få igång vattnet.

Mja, en helg helt utan vatten, då blir det ingen bastu... nej, då kan jag vara hemma och röja lite, kanske fiska eller så.
Fick en idé om att vi skulle ta husbilen upp till Ludvika där S och K ligger med husvagn på en fiskecamp,  men jag förkastade den idén också, då måste jag skatta åbäket för 2 800 kr och så spricker hela min månad totalt.
 Ska nog försöka knåpa ihop lite smycken i helgen i stället.

Dessutom röjde jag lite när jag kom tillbaks från staden, öste in kartonger, tomflaskor, den gamla datorn, tidningsinsamlingen och allt skräp jag hittade i skuffen på bilen och så åkte vi ner till återbruket.
När jag stod där och slet ut grejer ur bilen körde det upp en Volvo och någon hojtade mitt namn.
Jag blir lika förvånad varje gång, jag känner ju nästan ingen här!
Men det visade sej vara en gammal kompis från tonårstiden som sedan ett år bor i byhålan bredvid!
Så medan vi stod och snackade hann karlarna bära runt allt skräp till olika containers, hehe.

Fick lite insidertips om huset vi spejat lite på i den byhålan, för hon har jobbat som mäklarassistent ett tag, så jag får nog göra ett besök på banken, men mina besök brukar ju inte falla väl ut.
Vi får se!

Nu ska jag tillaga de två regnbågarna som mannen fick upp idag, och jag har rört ihop den goda röran som består av creme fraiche, philadelphiaost, rödlök och stenbitsrom så det blir nog en mumsig middag.

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-09-25 18:25:35

Kände ingte igen mig...trodde, att jag kommit helt fel..

Men, va snygg din blogg är!

Ja, planer kan ändras snabbt ibland, men som du skrev, en hel helg utan vatten, det skulle nog inte va så roligt..

Kommer att hålla tummarna för dig/er när ni ska till banken och jag hoppas ju verkligen att du//ni blir beviljade lån.

Ha dé!/Kram

Postat av: anne

Publicerad 2009-09-25 20:29:01

Ny design! Grattis!



Dottern har inte tagit tagi min ännu...



Så du har ändrade planer IGEN!?! Bra att du är flexibel och kan hitta på annat att göra! :)

Postat av: E

Publicerad 2009-09-25 20:46:09

Här var det snyggt! :0) Hoppas du får en trevlig helg vart du nu än kommer befinna dej!

Postat av: TT

Publicerad 2009-09-25 23:05:02

Ja, jag kände ett starkt behov av förändring, men målet är fortfarande en egenhändigt ditsatt header...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela