TyraTok

Livet är ett äventyr!

Aska och rök!!

Publicerad 2010-04-17 09:36:09 i Allmänt,

Prøver å tolke røyskignalene Island sender ut, og mener å kunne lese: "Hjælpur. Vi harur gjældur ofanfur pipur og en pengelensur. Sændur pængur snillur, trengur bensinur på Lamborginur med piggdækkur for å komur over fjallur for å handlur meirur champagnur. Voldsommur abstinensur. Hjælpur."

Detta hittade jag hos mannens dotter på FB.
Egentligen ska man inte skratta åt de stackars islänningarna men den var kul tycker jag.

Ser just nu på morgon-TV hur överjävligt det ser ut med askmolnet... moder jord protesterar verkligen!!
Lillebroders äldsta dotter åkte till Paris med sin skolklass i måndags, jättelycklig över resan.
Nu kommer dom inte hem, skulle flygit i torsdags men det ser ut att kunna bli tidigast på tisdag så brorsan får hiva ner mer pengar så artonåringen kan bo och äta.

Han skulle åka med en annan av mina bröder till Ylivieska i mellersta Suomi och fixa inför begravningen av vår far men först vill han ha hem dottern förstås.
Min rara chef ska resa neråt Europa på måndag,  hoppas verkligen hon kommer iväg.

En annan blir mest hemma, de enda resorna jag får göra är med båt till begravnigar, haha.
Idag har jag eventuellt tänkt resa ända till fiskesjön... kan det vara två mil dit kanske.
Mannen är redan där med klubben och städar inför min ankomst... eller var det för vårpremiären..?

Undrar om herr och fru And är kvar här ute, såg dem inte igårkväll.



På bilden ville bara herr And vara med, frun väntade i buskarna... kanske har vi små dunbollar här snart?
Undrar om det är paret som fick korvbröd av mej i fiskesjön som stalkar mej?? ;o)

Kommentarer

Postat av: Densa

Publicerad 2010-04-17 23:13:19

Hahaha, stalkad av änder låter ju creepy! Hoppas det är bättre med ryggen, kramar!

Postat av: TT

Publicerad 2010-04-18 11:53:32

Ja man vet ju aldrig med fåglar, haha.

Ryggen är bättre idag, puss å kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela