TyraTok

Livet är ett äventyr!

Cykeltur...

Publicerad 2010-04-04 16:54:50 i Allmänt,



...tyckte mannen att vi skulle ut på vid lunchtid idag så vi cyklade bort till det stora köpcentret.
Dit var inga problem, inga uppförsbackar... men hem... så här kände jag mej när jag pustade upp för trappan till den sköna soffan.

Men när väl andan kom tillbaks kändes det ändå skönt att ha gjort turen, men herre gud så dålig kondis jag har!!
En sak är väl att knalla till jobbet i skapligt rask takt men när det gäller att cykla uppför en backe... skrämmande usel kondition...  här måste tränas!!

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-04-05 23:49:58

Kondisen är verkligen i botten även hos mig, jag skulle inte ens komma på tanken att cykla. Fick en ny njure i augusti så det plus min förbaskade fibromyalgi verkar aldrig komma igång som jag önskar. Jag har beställt ett promenadband som nu guppar på de sju haven från Kina, för att komma till mig om en eller två veckor. Jag har gett mig sjutton på att gå mig starkare. Som det är nu så går jag iväg med hunden och tänker mig en viss tur men kroknar efter halva och tror nästan inte att jag ska orka ta mig hem igen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela