TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ett iskallt bad...

Publicerad 2010-04-21 18:57:24 i Allmänt,

... tog jag igår och det var första gången någonsin jag kom i den lilla blott tio-gradiga bassängen på romerska relaxen på Kristiansborgsbadet i Västerås.
Inte ens under någon blötare personalfest har jag lyckats ta mej i där.
Nu behövdes bara två muggar vin och lite god sallad så vips var jag i.

Nja, så enkelt var det väl inte,  kollegorna M och I badade en gång tidigare på kvällen men då mesade jag och sa att jag aldrig minsann skulle gå i.
Men så tog dom ett dopp till och då kände jag att jag inte skulle vara mesig och sämre minsann.
Det var en konstig känsla när man kom upp... och det gick ganska snabbt kan jag lova.
Man var lite kall i huden men kroppen var jättevarm inuti... häftigt!

Ikväll blir det inget bad, nu måste jag göra lite nytta i pysselrummet och leverera vår gamla kaffebryggare till sonens ex flickvän som nu flyttat till en egen lya.
Fridens!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-04-21 19:35:34

Som barna simmade jag gärna runt i jämtländska sjöar som sällan eller aldrig kom över 14 gr. Hu!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-21 21:37:20

Kalla bad pysslar jag inte med... kommer förmodligen aldrig att göra... ;-)

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-04-23 15:44:58

Jösses så tuff du är jag är en riktig badkruka som bara hoppar i när jag är utomlands eller om det är otroligt varmt för att vara i Sverige.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela