TyraTok

Livet är ett äventyr!

Halleluhja...

Publicerad 2010-04-18 11:52:31 i Allmänt,

... jag kan ta min säng och gå!

Eller i alla fall ta mej ur sängen och gå...  vänsterbenet bär utan smärta!!
Låsningen är borta, jag känner mej lite öm bara och jag inser att jag ska ta det lugnt, inga häftiga rörelser idag inte... men det köper jag gärna, bara jag slipper ha det som igår.
Tror det beror på att när man tagit en Oxycontin kan man fortsätta röra sej i sakta mak så inte ryggen stelnar till

Fick dessutom sova till 10.15 idag,  bara det en stor glädje för en sjusovare som mej. :o)
Soft musik på Tildes nyhetsmorgon också,  ett band jag gillade skarpt,  Lovestoned,  som spelade glad reggae.
För några veckor sedan lyssnade jag på ett annat band i Selmas blogg,  The Cat Empire,  och föll pladask.

Alltid kul att få lyssna på något nytt och man kan ju tacka nätet att det är så lätt att lyssna innan man köper CD:n.
Förr fick man vänta och vänta innan man hörde mer av skivan på radio om inte någon kompis redan hade köpt den...  så spelade man in på rassliga kassettband...  utvecklingen går framåt tack och lov!

Just nu längtar jag efter lyxfrukosten min snälla storebror bjöd mej på förra fredagmorgonen på Viking-båten.



Ja, tillochmed skumpan skulle nog slinka ner just nu, haha.
Det blev ju inget vin igårkväll,  kombon morfin/alkohol vågade jag mej inte på.

Solen skiner och nu ringde mannen och undrade om han skulle hämta mej till fiskesjön och banne mej ska jag åka med dit.  Låser det sej igen får jag sitta vid brasan men frisk luft vill jag ha i alla fall!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-04-18 13:14:12

The Cat Empirie har jag min Lilleman att tacka för. Det tipsar om en hel del kul musik "de små liven"

Postat av: Paula

Publicerad 2010-04-18 13:43:40

Hej! Ajaj det lät ont detdär! Men dunderpiller verkar du ha fått, dom har jag aldrig hört talas om, annars tycker jag att jag provat det mesta i smärtmedicin...

Hoppas du sitter på en stubbe nere vid sjön just nu, åker ni till samma sjöar som ni gjorde när ni bodde i byhåla? Eller har ni hittat nya favoriter?

Då fick du väl dina fiskar varma igår kväll då, haha, om dom hade sån fiskelycka!

Sköt nu om dig och krya på dig, här snöar det, men ut ska jag annars får jag syrebrist! Dom ringde förresten i morse, husvagnen ska hämtas på lördag från vinterförvaringen, nu du, nu börjar snart säsongen!

Kramen

Postat av: åsa

Publicerad 2010-04-18 14:27:23

Skönt att du har medicin att tillgå, det är inget vidare när det smäller till i ryggen...

Hoppas du kunde ta dig till sjön..

Ha dé!/Kram

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-04-18 19:05:42

Så skönt att det värsta verkar ha gått över ... tänk förr när de inte hade så mycket medicin att ta till när det värkte.

Till och med jag kom ut idag med barnbarnet min älskade marsipangris, sonen kom över med honom och dottern dök upp så det blev en kanoneftermiddag för mig och maken.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-18 19:39:54

Vad härligt att du är rörlig igen... och vilken frukostbricka, den ser fin ut!

Postat av: Madde

Publicerad 2010-04-18 20:08:42

Hejhej:)Fin blogg du har! Läs gärna min blogg, skulle vara kul eftersom jag är ganska ny här, haft bloggen i ca 3 veckor och jag skriver allt inom sex, kärlek, tankar och funderingar. Och lite om min vardag såklart:)

Postat av: anne

Publicerad 2010-04-18 21:45:06

Framförallt skumpan skulle slinka ner till en storfrukost en söndag! :)



Hoppas nu bara det gick bra vid sjön!

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-04-19 04:58:10

Tänk så handikappande ryggont är! Det går inte ens att ligga bra utan att det gör ont, allt gör ont.



Man blir bara så tacksam för att klara av minsta rörelse sen när det värsta släpper. Glömmer aldrig när jag hade värsta ryggskottet och det tog en evighet att komma till toan, kändes som en halv dags projekt, planerade då på fullt allvar för en tid i blöjor.



Enda trösten är att eländet faktiskt går över även om det inte känns så när det pågår.



Ha det så gott det går mitt i allt elände! Du blir snart bra igen! Och strunta i att plocka skräp från golvet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela