TyraTok

Livet är ett äventyr!

Halvdöd...

Publicerad 2010-04-29 08:29:22 i Allmänt,

... eller nästan ännu värre kände jag mej i morse när mobilens surrande påtalade att nu är det minsann dags att stiga upp.

Kroppen var som en stor tung massa, urk...  dessa tvättstugepass är inget för mej, i alla fall inte när det blir sådana mängder som det blev igår.
Visst är mannen med och bär men bra kvinna reder sej själv och så släpar jag i alla fall när han hamnat framför TV:n eller datorn.  Så är jag så knäpp så jag vill göra saker på mitt sätt, haha.

Nå,  lite ljusning fick jag när jag pratade med gamla kompisen P på FB igår och beklagade mej om min tvättkväll.
Hon har sagt upp sin lägenhet och jag skulle få överta hennes tvättmaskin!!  Tjooooo!
Hon ville ge bort men självklart ska jag betala för den så jag får återgå till det bekväma liv  jag alltid har haft med egen tvättmaskin så jag kunnat tvätta när det behagar mej.

Vi hade ju tänkt införskaffa en men eftersom vi inte är människor med en bra ekonomisk grund efter långa, lååånga sjukskrivningar (för mannens del pågår den ju än) så har vi inte den berömda bufferten som varje människa bör ha enligt alla ekonomer och en del politiker.

Wäll, nu är det gjort och jag är åter på jobbet, det är torsdag och imorgon är det fredag!!
Till och med sista april... min bröllopsdag!
Får ringa exet och höra om dom vill komma och dricka vin kanske. :o)

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-04-29 10:12:08

Bröllopsdag minsann, grattis, eller är det med exet? Då vet jag inte vad etiketten säger att man ska säga. Tvättmaskin är bra att ha. Grattis till en sån!

Postat av: Ia

Publicerad 2010-04-29 11:40:40

Det är så härligt att läsa om Dina minst sagt annorlunda relationer med Ditt ex och hans nya!!!!



Jag har ju själv en liten annorlunda situation med mina barns far och hans familj, törs inte ens gå in på detaljerna men det är skönt att inte känna sig så ensam ;)



Att separera behöver inte betyda att man är osams för resten av sitt liv!!!!!! Det är Du ett gott bevis på!!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-30 17:16:41

Grattis till tvättmaskin. För många handlar det inte bara om ekonomi utan det behövs plats för en tvättmaskin också... men det verkar som ni har.

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-05-02 07:55:23

Jag fortsätter att vara imponerad över Ditt goda förhållande till exet! Bara att gratulera!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela