TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mannen var sugen...

Publicerad 2010-04-04 23:11:01 i Allmänt,

... på något salt ikväll!

Ja, nte mej då konstig nog  ;o)  utan salta jordnötter eller nåt sånt.
Jag har inte handlat hem något snacks eller godis alls, dels för att jag kör GI och håller igen och dels för att ekonomin inte är den bästa just nu.

Men så kom jag på vad vi har i kylskåpet.



Något oidentifierbart som sonen tagit hem från Kina och hade med sej till mannens femtioårsfest.
Biffkött står det på förpackningen och mannen öppnade en av vaccumpåsarna, la innehållet på ett fat, tog en bit och storknade nästan, haha.
Han, som  aldrig bangar för nåt blev jätteskeptisk och tyckte det var jättestarkt  och skumt men jag provade också, tyckte det var jättegott.



Men... jag blev tvungen att ringa sonen och fråga vad vi åt... var det hund eller råtta eller va fasen!
Han garvade... och det är just det... han är så sabla lurig... men vet aldrig var man har honom, haha.
Men som han sa och jag såg när jag läste det finstilta så är det biff, marinerad och kryddad... himla gott.
Får se om natten blir lugn... men jag sköljer ner med lite rödtjut så det kanske dämpar eventuella magåkommor...

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2010-04-05 07:52:15

Ha ha, friskt vågat....

Postat av: Selma

Publicerad 2010-04-05 11:02:40

Man kan prova allt en gång.

Postat av: anne

Publicerad 2010-04-05 16:24:19

Det där lät spännande! Tur att det inte var hund, katt eller kråka, skulle inte kännas så bra efteråt...

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-04-06 15:53:52

Hmm Du är riktigt säker på att detta är biff i det stadium vi normalt äter den? Huvudsaken är att det smakade gott.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela