TyraTok

Livet är ett äventyr!

På väg hem...

Publicerad 2010-04-11 12:36:30 i Allmänt,

... är jag men alla vilar efter gårdagkvällens festande så någon tripp inne i Helsinki blir det inte utan lillebror kör oss direkt till båten mot eftermiddagen.

Mycket nytt fick man lära sej om sin släkthistoria och jag fick träffa min bror äldsta biologiska bror som jag inte sett sedan 1987 eller möjligen 88.
Hans son, som jag inte sett sedan han döptes just 1987 var också med på begravningen här, han har blivit en stilig kille.
Min näst äldsta bror såg jag senast 2003 på syrrans begravning, det är bara min lillebror och jag som setts däremellan.

Två kusiner som jag inte sett på länge heller... vi ses mest till begravningar i den här släkten.
Nu tycker mina bröder att jag ska åka tillbaks till min pappas begravning... vi får se...

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-04-11 18:15:04

Riktigt där, att ses endast vid begravningar, är vi inte, tackolov.



Skulle din pappa ha kommit på mosters begravning? Har du haft kontakt med honom?

Postat av: Selma

Publicerad 2010-04-11 19:56:06

Visst kunde man önska att man sågs oftare än till begravningar.

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-04-13 06:07:32

Jag tolkar det Du skriver som att Du inte träffat Din pappa så mycket. Det är lite annorlunda att förlora en biologiskt närstående som man inte haft mycket kontakt med. Det blir kanske en mer blandad sorg. Förlusten upplevs måhända inte så stark eftersom det handlar om en människa som inte finns med i vardagslivet.



Men det kan komma en annan sorg också med i bilden, sorgen över att man inte fick till någon bra kontakt och den sorgen är ju också tillåten. Man kan också drabbas av lite ruelse över de frågor man aldrig ställde och som ingen annan kan ge svar på. Jag spekulerar lite fritt nu utifrån egna erfarenheter förstås. Om Du tycker att jag klampar in på otillåtet område med den här kommentaren så kan Du bara ta bort den. Jag tar inte illa upp.

Postat av: Madeleine

Publicerad 2010-04-13 10:24:32

Tråkigt när man inte ser släkt så ofta. Jag har inte träffat mina farbröder och kusiner på pappas sida sen min farmor dog på 80-talet. Kram Madde

Postat av: Paula

Publicerad 2010-04-13 17:49:35

Men, vad läser jag här, har din pappa gått bort? Beklagar, verkligen, hade du mycket kontakt med honom eller nada? Var han sjuk eller var det helt oväntat. Vilka sammanträffande, det hade väl räckt gott och väl med en begravning, fy va trist. Förstår att det är lite omvälvande också att träffa sällan eller aldrig sedda släktingar från olika håll, tar nog lite tid att bearbeta.

Hoppas du orkar igenom allt nu, styrkekram från mig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela