TyraTok

Livet är ett äventyr!

Påskpynt...

Publicerad 2010-04-03 10:36:39 i Allmänt,

... är jag inte mycket för, speciellt nu när inga barn längre bor hemma.

Förr fick man ju hem små charmiga saker gjorda hos dagmamma och i skolan och eftersom jag ibland fyller år när påsken infaller har man väl fått någon ljusstake eller så.
Men nu hittar jag inte den påsen, den är nog i den berömda överfulla källaren.
Var lite sugen på att leta rätt på den för mina gamla vackra påskägg ligger där, sådan där som föreställer en kyckling med fötter och huvuden på en fjäder som vickar med en liten hatt.
Tror jag hade två sådana sedan jag var barn...

Förra påsken fick jag denna av exmaken med familj och den gillar jag.



De små kycklingarna hittade jag i en låda,  vet inte var de kommer ifrån.

Hittade även några tuppar på pinne, när kan jag ha köpt dem tro...



I bakgrunden de fina tulpanerna jag fick av kompis A i födelsedagspresent.

Så har vi detta också...



Vad är det för pynt??
Nej just ja, det är ju fiskeflugorna som mannen satt och knåpade ihop igår kväll! :D

Nu är han alltså iväg och fiskar... nu börjar mitt liv som fiskeänka igen... idag hade jag nog kunnat tänka mej att åka med i solen men han åkte för tidigt, jag sov faktiskt till halv tio idag!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-04-03 15:35:48

Nää...något pyntöverflöd blir det inte här heller.. Ris med jox i och litet annat, ljus och servetter i påskiga färger och sen är jag nöjd.

Postat av: Selma

Publicerad 2010-04-05 08:57:36

Det flugorna skulle pryda ett påskris.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela