TyraTok

Livet är ett äventyr!

Söka hjälp...

Publicerad 2010-04-27 12:59:03 i Allmänt,

... måste jag nog göra nu för låsningen i ryggen kommer oftare och oftare!

Igår knatade jag iväg ner i korridoren för att fika på jobbet men kom inte många meter förrän jag fick tvärstanna.
Självklart hände detta precis utanför konferensrummet där det satt några herrar och samtalde med min chef... dom funderade nog vad jag pysslade med när jag hasade förbi och såg ut som om jag gjort nåt i brallan! :D
Speciellt som jag kutat förbi några gånger tidigare snabbt och smidigt.

Imorse kom det när jag reste mej ur soffan och skulle ge mannen en full kaffemugg, i andra handen hade jag min mugg...  jag kom två steg sen var det tvärstopp och jag fick vråla åt honom att komma och hämta muggarna innan dom ramlade i golvet...  FAN vad det gör ont, inte ett steg kan man ta.
Vågade inte cykla efter det,  han fick skjutsa ner mej... tänk om det låser sej när jag ska av eller på cykeln...hu hemska tanke!

Jaja, dagen blev bättre när det kom mail från bästa vännen N som inbjöd till middag ikväll,  passar perfa för mannen ska iväg på en utbildning så jag var ändå helt solokvist vid maten hemma.

Så kom det MMS från dotter D, en bild på henne ur en tidning som varit och gjort reportage på konstskolan, 
100% Östersund heter tidningen och jag hittade nätupplagan men sista numret var inte upplagt ännu.
Fast hon skulle skicka ner tidningen också ändå, behövde den för att staga upp en sladdrig present jag skulle få... hmmmm... sladdrig? 
Spännande!

Nu ska jag snart bege mej med några kollegor till en föreläsning på MdH,  komikern Lasse Eriksson och hans fru håller i den.
De som var där igår sa att det var jättebra så det ska bli nice.

Så kan en tisdag i mitt lilla liv tillbringas!

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2010-04-27 15:53:54

Hm...känner igen dessa låsningar....jag var nära att få en sån i söndags medan vi höll på att demontera växthuset...absolut helt olämpligt men det verkar inte låssmeden bry sig om i det här fallet!! Otrevligt minst sagt!!!



Tack för hjälpen!!!!

Postat av: anne

Publicerad 2010-04-27 21:39:41

Det låter skit med ryggen! Instabilitet? Stelop?



Vad handlade föreläsningen om?

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-04-30 00:00:05

Förlåt men jag skrattar gott för jag känner så väl igen det där. Man kommer och går som vanligt och plötsligt börjar man halta som om benet var av. Det är så pinsamt att man bara vill sjunka genom golvet eller marken.

Ett tag efter att jag fick min njure så kunde det komma hysteriskt elaka körningar i det nya transplantatet, satt där i godan ro i soffan och plötsligt kastade jag mig ner och ylade som en galning, maken bara glodde trodde jag var tokigare än vanligt.

Hörde sen att det inte var ovanligt med dessa smärtor och att det går över med tiden vilket det verkar ha gjort.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela