TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tokfint fyrverkeri...

Publicerad 2010-04-30 22:20:28 i Allmänt,

... fyrades det av när mörkret började falla.

När vi kom till Djäkneberget vid 20-tiden var det knökfullt med folk och kören stod och sjöng så vackert på dansbanan.

Elden tog sej dock väldigt långsamt och det fanns ingen avspärrning utan ungarna var ända in i brasan med pinnar och grejer.



Men hopps!  Ouppfostrad karl, hade en sådan här i fickan.
Fast när man såg kön till serveringen så... ok.

Rätt som det var stod A och J:s snygga dotter L bredvid oss och snart kom A med några vänner också.
Men det var fasen de enda människor jag kände... däremot kände jag igen många från mina olika arbetsplatser.

Så kom fyrverkeriet igång...



Slutet var sagolikt vackert men jag hann inte med,  hade precis stoppat undan kameran...



Lite ser ni men det stod riktiga pelare upp,   så fint fyrverkeri har jag inte sett sedan Vattenfestivalen i huvudstaden för länge sedan.

Lite lätt duggregn men jättevarmt är det ute, och jag minns att förra året var det kanonväder för vi grillade innan vi gick till brasan i byhåla då.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-05-01 08:26:18

Fyrverkerier är fint. Smällare är otäcka. Undrar om jag haft hund för länge.

Postat av: Ia

Publicerad 2010-05-01 10:16:39

Tänk att Du har en lika ouppfostrad make som jag har....fast i år var vi inte vid nån brasa men öl drack han ;)

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-05-02 07:52:28

Det är svårt att fostra gubbar så där. Känner igen det.



Jag minns också Vattenfestivalsfyrverkerierna i STockholm, det var fantastiskt. Undrar varför man slutade med den? Det var ju verkligen en höjdpunkt under året.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela