TyraTok

Livet är ett äventyr!

799 riksdaler...

Publicerad 2010-08-24 22:34:30 i Allmänt,

... ja, det fick man hosta upp om man ville ha ett regnställ som gick runt min trinda kropp utan att ärmarna räckte ner till marken.
Röd jacka och svarta brallor, Everest... kanske håller några år!?
Är lite putt så här i efterhand att det inte finns några reflexer på plaggen men men... man kan inte få allt.

Igår erbjöd jag mej att vara barnvakt åt sonens före detta flickväns lille charmtroll Max medan dom åkte med vår bil och min karl till IKEA.
M behövde möbler nu när hon fått en större lägenhet och jag och Max gick till ICA för att köpa en ny fotboll.
Vår boll låg luftlös i hallen till hans stora förtret.



Först var han upptagen med att studera bollen noga... vilka gubbar hade han valt?



Sen blev det fart,  ibland var han djupt koncentrerad och andra stunden skrattade han så han kiknade när jag snodde bollen ifrån honom.
Vi sprang runt i 1,5 timme ute på gräset här, det är antagligen därför mannen smackade på mej ett av hans morfinplåster ikväll, haha.
Tur jag köpte en DVD åt honom också så vi fick gå in och pusta innan modern kom tillbaks.
Vi bjöd de unga människorna på pizza innan vi körde dem till respektive hem.

Efter detta åkte vi ut för att titta till lille katten.
Han hade fått flytta hem med sin lillesyster och ömma moder till sin egen familj,  men värdfamiljen tvärs över gatan där kattmamman valde att föda blev galna när dom fick sina farhågor besannade.
Barnen i den familjen är INTE fostrade att visa respekt och ta hänsyn till djur utan de små kattungarna låg rätt risigt till mellan varven.
Efter två dygn blev vår vän som huserat katterna djävligt förbannad och bar helt sonika hem ungarna till deras lugna villa igen och där finns de nu.
Mamman tillbringar ju sin tid där jämt så hon var nog nöjd...

Gudars så jag gosade med de små som just blev fyra veckor inatt.
Min lille kille är helt cool,  lägger sej mest och myser i tröjan men tjejen är mer nyfiken och klättrar vilt.
Om dom inte hittar ett hem till henne hamnar båda här till att börja med kan jag lova... inte vill jag lämna den lilla sötnosen hos en sådan familj!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-08-25 11:23:15

Menar du alltså att hon födde sina ungar hos grannen? Vilken fräck liten katta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela