TyraTok

Livet är ett äventyr!

Dan före dopparedan...

Publicerad 2010-12-23 08:29:55 i Allmänt,

... och här sitter man på sin skrivbordsstol och funderar på vad man ska kunna hitta på att arbeta med idag då.
Vi är två på min avdelning istället för nio stycken, längre ner i korridoren på gymnasieintagningen är dom tre och dom verkar inte heller ha så mycket att göra.

Jag håller på med projekt städa arkivet så jag har alltid att göra i och för sej men det är inte så kul att sitta en hel dag och knappa in personnummer för att se om det är en aktuell akt eller om den ska sorteras bort.
Jag hörde rykten om att att en kollega ska bjuda på god frulle om en stund,  det blir bra för jag är hungrig redan.
Och lite bakis... drack tre glas vin igår,  rött som jag aldrig provat förut och naturligtvis vaknade jag med skallebank. :(

Entrén tll stadshuset stänger klockan tre idag så efter det susar jag ut på staden för att leta lite julklappar, sedan ska julmaten inhandlas och hemmet städas.
Tanken var att städa igårkväll men jag hade det så skönt i soffan så den tanken försvann snabbt.
Dessutom fick vi besök av mannens son med kompis och då kan man ju inte städa utan jag satt så snällt där i min rutiga flanellpyjamas och konverserade istället.
Jag blir så briljerande efter några glas vin! :D

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2010-12-23 08:54:08

God morgon! Ja du rött vin kan vara gott, men oftast blir det skallebank av det. Du får ha en underbar jul. God jul. Kram Madde

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-12-23 23:58:07

ville bara titta in och önska Er en riktigt God Jul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela