TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det blev en halvdag...

Publicerad 2010-12-30 00:12:44 i Allmänt,

... på jobbet idag eftersom mannen blev erbjuden en jaktdag och vi har ju Tequila boende hos oss.

Inte skulle hon behöva ligga ensam hemma om han skulle bli sen och det ringde han och meddelade att han nog skulle bli.
Jippie sa jag och drog glatt hem efter lunch.

När jag stod och väntade på bussen ringde exmaken... dotter J hade fått ett epilepsi-anfall inatt!!
Jisses, hon har väl inte epilepsi tänkte jag... och han med... tydligen hade hon brutit något i handen också...

Ringde genast dotter D för mer fakta,  både fader och jag tänkte nog i drogbanor men så var icke fallet.
Ringde J och fick allt berättat... otäckt.
Stackars T som bara ser henne falla ihop framför stereon och börja krampa... usch.

Nu var hon i alla fall gipsad men handen måste opereras med skruvar så imorgon eftermiddag är det lasarettsbesök, då ska jag följa med.
Dotter D med pojkvän A ska  skjutsa upp oss... fortsättning följer.

Kvällen här hemma blev i alla fall trevlig trots att tankarna är hos J och T.
Dotter D med A, och vår reservdotter F, D:s bästa vän kom också med sin pojkvän så jag gjorde pizzor och dom satt kvar långt in på kvällen,  nästan natt, och det var så trevligt!

Nu ska jag försöka få lite sömn.

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-12-30 08:12:31

Men, va jobbigt, jag förstår om Du är orolig! Och det är säkert att det var ett epilepsianfall och inget annat? I så fall måste hon väl få en ordentlig genomgång medicinskt för att utröna vad denna sena debut står för.



Vill passa på att ändå önska

GOTT NYTT ÅR!

Postat av: Linda

Publicerad 2010-12-30 09:32:04

Men fy vad otäckt://

Det räcker med elände, både för henne och dig tycker jag.

Hoppas allt går bra idag, hälsa så jättemycket.

KRAM

Postat av: E

Publicerad 2010-12-30 10:11:44

Men lilla, lilla J! :0/ Du får hälsa henne att hon ska krya på sej. Nu är det snart nytt år, det bara måste bli bättre än det här!!



Kram//E

Postat av: åsa

Publicerad 2010-12-30 15:22:02

Hoppas allt är bra med dotter J och att det trots allt blir en bra nyår för dig/er.

Passar på att önska dig ett Gott Nytt År!

Ha dé!

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-12-30 18:23:37

Nu fick jag anledning att skriva om Surahammar och Västerås på min blogg. Inte så ofta!

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-12-31 05:29:24

Jag har lagt ut en bild och info om den aktuella byrån om Du skulle ha vägarna förbi och hinner kolla lite på den. Snällt att Du erbjöd Dig men jag fattar om Du ångrar Dig och inte hinner eller så, känn inget tvång. Eventuellt har det inlägget hamnat en bit ner på bloggen för jag lägger ut flera nya inlägg under nyårsaftonen, så Du får i så fall scrolla ner. En vit Zara är det i alla fall, 6 lådor, 150 cm bred.

Postat av: Madeleine

Publicerad 2010-12-31 13:53:58

Det var ju tråkigt för J o i slutet av året oxå. Får hoppas att får ett gott slut o ett riktigt fin t nyår trots allt. GOTT NYTT ÅR. Kram Madde

Postat av: Mia

Publicerad 2011-01-02 11:03:08

Har hon aldrig haft epilepsianfall tidigare så måste hon undersökas ordentligt så man vet orsaken bakom!



Kram

Mia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela