TyraTok

Livet är ett äventyr!

Hyvää Suomi!

Publicerad 2010-12-06 09:37:11 i Allmänt,




Idag firar jag hemlandets självständighetsdag!




Snyggt statsvapen!


*** ***** ***

Annars var det som vanligt trögt att gå upp en måndagmorgon... speciellt i detta mörker.
Tur man haft ledig helg så man hunnit se lite dagsljus in real life!

Har dessutom hunnit med en hel del, städat vardagsrum,  gjort julkort och varit hos kollega och hämtat en gasolgrill som de inte ville ha kvar så jag känner mej nöjd.

Dessutom har jag under helgen lyckats få katterna att förstå hur man ska bete sej på nätterna!
Nu ska vi inte ropa hej ännu men i tre nätter har de sovit ute i sitt klätterträd i vardagsrummet och vi har lagt oss.
Mot morgonkulan har de kommit in och hoppat upp i sängen,  Triss-Olle lägger sej direkt nära mej men Tekla-Lisa klänger runt lite innan hon hittar ro.
Sedan sover de tills någon av oss går upp, hurra!!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-12-06 14:14:36

Gratulerar dig och ditt hemland!

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-12-06 19:31:28

Hurrar & firar!

Skönt med röd & ledig dag, sov till 12

Postat av: Paula

Publicerad 2010-12-06 20:06:16

Ja grattis till fädernelandet!

Hur har det gått med mannen och jobb? Har det blivit nåt? Min har varit på kurs en dag i Gborg o börjar nog kränga larm i veckan som kommer. Inget drömjobb men man måste nog ta det man får i dessa tider.

Så du tror att du kan uppfostra missarna, hihi

Våra ränner runt som tokar när vi går o lägger oss, sen slocknar dom o ligger o sover sött tills alla vaknar samtidigt. Torsten har börjat följa med på hundpromenad, tyvärr kan jag då inte gå ut på stora vägen...

Kramen

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-12-07 05:58:44

Lustigt men just nu inser jag hur många av mina bloggvänner som har finsk anknytning! Det här firandet dyker upp överallt. Jag kan bara gratulera!

Postat av: anne

Publicerad 2010-12-07 18:01:49

Visst lär de sig....



Som Fluff som lärde sig som liten att om hon snodde mina glasögon och frog iväg med dem-då blev det fart ur sängen...!



Som tur la hon ner den verksamheten så småningom...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela