TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det här huset...

Publicerad 2010-02-14 17:42:48 i Allmänt,



...paserade jag under min promenad i solen.
Det ligger på Jakobsberg och verkade helt tomt... där skulle jag kunna bo, centralt vid en återvändsgata... undrar varför det står öde?



Maffiga isbitar, hoppas ingen får dem i knoppen.



Mycket is vi Falkenbergska kvarnen men vattnet forsar på.
Ovanför är det helt igenfruset men ner mot staden strömmar det lite så änderna har något att simma i.



Var ute i en och en halv timme och knatade i solen. Gick på cykelvägar jag inte ens visste finns, fast jag bott här i sta´n sedan 1963, med undantag för de fyra åren i byhåla.
Kul att se lite nytt och lära sej nya vägar mot city.

Mannen hade varit och testat ett spö han fått lagat och kom hem med hemlagad leverpastej som han fick av kompisen Å i Köping.
Hade jag tänkt mej för hade jag kunna åka med till Gropen och åkt skidor på golfbanan där, men jag fick ju motion i alla fall.

Nu ser det ut såhär...



Min plats är i skönfåtöljen med datorn och mannen sover i soffan, han ska väl vara uppe i natt och se på OS.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2010-02-16 08:47:16

Fina bilder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela